معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در سال جاری 16 واحد صنفی متخلف و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی، دارو و مکمل های دارویی در ایلام پلمپ شدند.
کد خبر: ۸۸۰۵۶۶۹
|
۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،دکتر نصرالله نقدی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در مجموع 284 مورد بازدید از اماکن مختلف تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی و 136 قلم بازرسی از محموله های پستی دارو و آرایشی ارسالی خارج از کشور در 9 ماه گذشته از سال انجام شده است.
وی افزود: در نتیجه این بازرسی ها، 84 قلم انواع مواد خوراکی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از این واحدها کشف، ضبط و معدوم شد و پرونده تخلف 53 واحد صنفی نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
به گفته نقدی، اقلام دیگر کشف و ضبط شده شامل 112 قلم مواد آرایشی بهداشتی به ارزش یک میلیارد و 175 میلیون ریال، 214 قلم مکمل، عطاری و دارویی به ارزش 355 میلیون ریال، 84 مورد مواد غذایی و آشامیدنی به ارزش 15 میلیون و 500 هزار ریال و 93 قلم تجهیزات پزشکی به ارزش 23 میلیون و 400 هزار ریال است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: به منظور ارتقای سطح بهداشت، کار گروه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ایلام 14 بار تشکیل شد و برای آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه 64 مورد نصب بنر، چاپ پمفلت، بروشور و برگزاری کارگاه و کلاس های آموزشی و ارسال پیامک نیز صورت گرفته است.
دکتر نقدی با بیان اینکه لوازم آرایشی قاچاق عمدتا لوازمی بی کیفیت و تولید زیر زمینی هستند، یادآور شد: این کالاها بدلیل اینکه نتوانسته اند مسیرهای قانونی را طی کنند قاچاقچیان آنها را به صورت قاچاق وارد کشور می کنند و برای اینکه سریعتر به فروش برسد در شبکه های توزیع عرضه می شود.

 

 

ارسال نظرات