کتاب مربوط به شهیدان نهضت سواد آموزی کشور در منزل تنها شهید نهضت سواد آموزی استان البرز در شهر هشتگرد رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۰۵۶۳۴
|
۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش، فرماندار ساوجبلاغ، مدیر کل آموزش و پرورش البرز، شهردار هشتگرد و جمعی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در منزل شهید عباسعلی البرزی در شهر هشتگرد ضمن دیدار با خانواده این شهید با قرائت فاتحه به مقام شامخ آن شهید بزرگوار ادای احترام کردند.

رونمایی از کتاب شهیدان نهضت سوادآموزی در هشتگرد

در این دیدار مشاور وزیر آموزش و پرورش به مقام شهید و شهادت و صبر و مقاومت خانواده معزز شهیدان اشاره و بر تداوم راه آنها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی تاکید کرد.

در این دیدار مادر شهید به ذکر خاطرات و ایثارگری های این شهید در دوران دفاع مقدس مطالبی پرداخت.

شهید عباسعلی البرزی تنها شهید نهضت سواد آموزی استان البرز است که در سال 66 به استان کردستان اعزام می شود و با تشکیل کلاس های نهضت سواد آموزی در دیواندره به آموزش افراد بی سواد می پردازد.

مادر شهید می گوید نقش عباسعلی در روشن گری مردم آن خطه بقدری بود که دموکرات ها و کوموله ها برایشان سخت بود تا مردم از دسیسه دشمنان اسلام با خبر شوند و عباسعلی را در حین تدریس به شهادت رساندند.

وی از اخلاق و منش تنها پسرش می گوید و از احترامی که مردم روستایی که هنوز بیاد معلم شهیدشان هستند.

در این نشست کتاب سوره های سرخ که به زندگی نامه و خاطرات شهدای نهضت سوتد آموزی کشور بر می گردد و صفحه 179 این کتاب به زندگی عباسعلی البرزی تنها شهید نهضت سواد آموزی پرداخته رو نمایی و تقدیم این خانواده شد

ارسال نظرات