جانشین فرمانده سپاه شهرستان بوشهر گفت: امسال در عرصه اقتصاد مقاومتی 13 میلیارد ریال تسهیلات وام به بسیجیان اعطاء شده است.
کد خبر: ۸۸۰۵۶۲۶
|
۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، غلامرضا شهابی صبح امروز در همایش فعالان اقتصاد مقاومتی در شهر بوشهر با تاکید بر نقش اثرگذار بسیج سازندگی در جامعه و لزوم همکاری و هماهنگی این نهاد جهت گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین مردم و بسیجیان، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی صرفه‌جویی و پایداری در رعایت اعتدال است.

شهابی با اشاره به اينكه اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی متفاوت است، گفت: اقتصاد مقاومتی امری پویا، فعال، درازمدت بوده اما ریاضت اقتصادی یا مقاومت اقتصادی امری کوتاه‌مدت، انفعالی، بخشی و مربوط به شرایط بحرانی جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی آن را ابلاغ فرمودند، تکیه بر ظرفیت و منابع درونی کشور است، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای انزوای سیاسی نیست بلکه نقطه عطفی در شکوفایی ظرفیت‌های داخلی با تکیه بر ساخت درونی و بکارگیری نیروی انسانی توانمند بارویکرد بیرونی است.

شهابی گفت: مولفه‌هایی نظیر تلاش در جهت گسترش هویت کارآفرینانه، توجه بر پرورش مهارت‌های درونی و نگرشی به جای تاکید صرف بر مهارت‌های بیرونی، تاکید برشعار ما می‌توانیم، حمایت از بخش خصوصی و گسترش روحیه جهادی در بسیجیان به عنوان راهکارهای عملی گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی است.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان بوشهر تاکید کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان در عرصه‌های مختلف اقتصادی و توسعه کارگاه‌های زودبازده با استفاده از ظرفیت‌های بالای داخلی شهرستان بوشهر مهم‌ترین فعالیت در راستای اقتصاد مقاومتی در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه امسال در عرصه اقتصاد مقاومتی 13میلیارد ریال تسهیلات وام به بسیجیان اعطاء شده است، افزود: 108 نفر توانسته‌اند برای ایجاد کارگاه‌های زودبازده و ایجاد اشتغال وام اقتصاد مقاومتی دریافت کنند.

شهابی در پایان گفت: وام‌های واگذاری در عرصه‌های دام سنگین، قارچ، گلخانه، ورمی‌کمپوست، زنبور عسل، میگو، مرغ محلی، گیاهان دارویی و صنایع بتدیلی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات