مادر شهید احمدی روشن گفت: مصطفی نمونه یک جوان انقلابی بود و با بصیرتی که یافته بود می‌دانست که چه کاری را انجام دهد.
کد خبر: ۸۸۰۵۵۷۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، صدیقه سالاریان در پنجمین یادواره شهید «مصطفی احمدی‌روشن» در حسینیه امام (ره) همدان در خصوص شخصیت این شهید والامقام بیان کرد: مصطفی به من و پدرش بسیار احسان می‌کرد و احترام ما را نگاه می‌داشت و با همسر و فرزندش بسیار با اخلاق بود و همواره خیرخواه مردم بود و از محرمات دوری و واجبات را ادا می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید «احمدی روشن» زمانی که سنش کم بود و با وجود اینکه بسیار به شناخت انقلاب و دوران ابتدایی انقلاب آشنا نبود اما ولی فقیه خود را خوب می شناخت و موقعیت خود را خوب درک می کرد، افزود: مصطفی نمونه یک جوان انقلابی بود و با بصیرتی که یافته بود می‌دانست که چه کاری را انجام دهد.

مادر شهید احمدی روشن ابراز داشت: در آن سن کم در مراسم‌های مذهبی شرکت می کرد به ویژه در تشییع پیکر مطهر شهدا حضوری فعال داشت و در بسیج مسجد فعالیت می کرد و در دانشگاه صنعتی شریف نیز بسیار فعال و اهل مطالعه بود و به تمام چیزهایی که می‌خواند عمل می‌کرد.

وی گفت: شهید «احمدی‌روشن» در هفته چند ساعتی را به ما و همسر و فرزندش اختصاص می‌داد، بسیار مهربان و خوشرو بود و هیچ جای گلایه نمی گذاشت با اینکه ماه‌ها همسر و فرزندش تنها در خانه زندگی می‌ردند.

سالاریان تأکید کرد: وقتی وارد سایت نطنز(شهید احمدی روشن) شد در زمان نوشتن نامه به یاد تشییع پیکر مطهر شهدا می‌افتاد و اینکه چگونه جان خود را نثار وطن کرده و ایثار و از خودگذشتگی داشتند تا این مرز و بوم باقی بماند و نباید تصمیمی بگیریم که برخلاف آرمان شهدا باشد چراکه مظلومانه جنگیدند.

وی اضافه کرد: انتخاب سایت هسته‌ای نطنز برای این بود که مقام معظم رهبری توجه خاصی به سایت هسته ای نطنز دارند و توجه ایشان به سایت هسته ای بود و مصطفی نیز به همین خاطر وارد این کار شد و در سایت هر جا لازم بود فعالیت می کرد.

مادر شهید احمدی روشن تصریح کرد: ایشان با تلاش و کوششی که داشت، خداوند در تمام مراحل زندگی به او لطف داشت و توانست خواست ولی امر خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه این چند سال وداع از شهید بسیار سخت بوده و این دوری چیزی نیست که بتوان تحمل کرد، گفت: بسیاری از مسئولان زحمات این شهدا را نادیده گرفتند و راکتور اراک را بتن ریخته‌اند که منجر به تعطیلی سایت شده است.

سالاریان گفت: وقتی انسان برای یک چیزی هزینه بسیار سنگینی را می پردازد نمی تواند ببیند که یک دفعه آن را از بین می برند و این مسلما برای ما بسیار ناراحت کننده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که با درایت مقام معظم رهبری همه چیز سرجای خود برگردد و سایت دوباره به فعالیت خود ادامه دهد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات