یک کار آفرین سیستانی گفت: به دلیل عدم حمایت مسئولان استانی مجبور به تعدیل نیرو در طرح پرورش شتر مرغ شده ام
کد خبر: ۸۸۰۵۵۵۰
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
محسن کوثری در گفت و گو با خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان، افزود: در حال حاضر 2 نیرو در این محل بیمه و مشغول به کار هستند.
این کارآفرین 28 ساله در ادامه به مشکلات خود پرداخت و  گفت: نهادهای دولتی هیچ گونه حمایت و کمکی از طرح پرورش شتر مرغ نداشته و ندارند و تنها پس از دادن مجوز به سختی توانسته ام تسهیلات دریافت کنم ودیگر از حمایت مسئولان و کارشناسان دستگاه های اجرایی خبری نشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 150راس شتر مرغ در مزرعه پرورش شترمرغ دارد، خاطر نشان کرد: سالانه قریب به 200میلیون تومان درآمد دارم.
این کارآفرین تاکید کرد: بزرگترین مشکلات ما در پرورش شتر مرغ، نبود بازار خرید، نبود حمایت از سوی دستگاه های مرتبط، نبود دانه یارانه ای می باشد.
وی خاطر نشان کرد: در گذشته دانه شتر مرغ در استان پیدا می شد اما جدیدا باید برای تهیه و تامین دانه مورد نیاز به بندرعباس برویم، چرا که این دانه ها از دیگر کشورها وارد می شود.
کوثری در خصوص بازار خرید نیز گفت: در گذشته کشتارگاه شتر مرغ در استان وجود نداشت و کشتار شتر مرغ در کشتارگاه های دام سبک و سنگین انجام می شد، اما اخیرا یک کشتارگاه در شهرک صنعتی محمد آباد مخصوص شتر مرغ راه اندازی شده و به دلیل عدم وجود بازار فروش و صنایع تبدیلی، آن کشتارگاه هم عملا تعطیل می باشد.
وی در ادامه با اشاره به هم قیمت بودن گوشت شتر مرغ با دیگر گوشت های قرمز، خواستار آن شد تا دانشگاه ها، مراکز آموزشی، بیمارستان ها و دیگر دستگاه ها از گوشت شتر مرغ برای برنامه های خود بهره مند شوند تا علاوه بر بهره گیری از خاصیت فراوان این گوشت، صنعت پرورش شتر مرغ نیز در استان رونق بگیرد.
وی در پایان گفت: در صورتی که می دانستم حمایتی از بنده در پرورش شتر مرغ انجام نمی شود، هرگز وارد این عرصه اقتصاد مقاومتی نمی شدم.

ارسال نظرات