توسط موسسه فرهنگی بین الحرمین

کارگاه آموزشی معصومه شناسی (س) در شاهرود

کارگاه آموزشی معصومه‌شناسی(س) و سبک زندگی حضرت معصومه(س) در موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرودبرگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۵۵۱۵
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱

محمد ابراهیمی نائب رئیس اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت استان سمنان و مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود از برگزاری کارگاه معصومه (س) شناسی خبرداد.

وی افزود: به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه(س)، کارگاه آموزشی معصومه شناسی(س) و سبک زندگی حضرت معصومه(س) به مدت دو روز در موسسه فرهنگی بین الحرمین برگزار شد.

ابراهیمی بیان کرد: استاد این کارگاه آموزشی حجت الاسلام عرفانی از مبلغین حوزه علمیه قم ، پیرامون زندگی حضرت معصومه(س)، کرامات ایشان و اهمیت زیارت آن بانوی مکرمه با توجه به احادیث امام رضا(ع)، مطالبی بیان کرد.

وی تصریح کرد: حضرت معصومه(س) با گروهی از همراهان (علویان)، به ظاهر برای زیارت امام رضا(ع) مدینه را به سوی خراسان ترک می کنند. یک سال از آخرین ملاقات با برادرشان گذشته و اینک پس از یک سال تحمّلِ رنجِ فراق برادر و جلب امام رضا(ع) به خراسان، قصد هجرت کرده اند.

ابراهیمی اظهار کرد: اما روی دیگر سکه آن است که این زیارت، یک ملاقات عادی نبوده است؛ بلکه یک حرکت است. تحول عظیمی است که آغاز آن با حضرت امام رضا(ع) بوده است و ادامه آن با حضرت معصومه(س). (گرچه دیدار حضرت معصومه با امام رضا انجام نشد و در اثنای سفر و در ساوه، جنگ سختی درگرفت و کریمه اهل بیت ٢٣ تن از عزیزان خود را در این ستیز از دست داد و خود نیز پس از هفده روز در قم وفات یافت).

این کارشناس فرهنگی در ادامه با اشاره به اینکه آن حضرت نمونه کاملی از یک زن مسلمان بود و نه تنها برای عصر خود بلکه برای تمامی دوران و به ‌ویژه زمان فعلی، الگوی بسیار مناسبی برای بانوان  جامعه است ، حضرت فاطمه معصومه (س) در دوران حیات با برکت خویش همواره در مسیر ولایت بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار