بوشهرـنماینده ولی فقیه در استان گفت: رسانه جایگاه مهمی در نظام خلقت دارد و در شرایط کنونی ابزاری تعیین کننده و سرنوشت ساز است که استکبار بدین معنا دست پیدا کرده و با تکنولوژی رسانه ای به دنبال مهندسی افکار عمومی است.
کد خبر: ۸۸۰۵۳۶۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت بسیج رسانه در مصلی جمعه بوشهر با گرامیداشت این روز، جهان کنونی را جهان رسانه عنوان کرد و گفت: رسانه پل ارتباطی بین مجامع مدیریت خبر و تحلیل و جامعه هدف است و بی تردید از دیرباز تمامی صاحب نظران بر این اندیشه اتفاق نظر دارند که انسان آنگونه عمل می کند که می اندیشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: مدیران این عرصه به این نتیجه رسیدند که گر با رسانه افکار را مدیریت کنیم جهان را مدیریت کرده ایم و در این موضوع در سه دهه اخیر و با تئوری های رسانه ای و به ویژه با ظهور و بروز تکنولوژی و سیستم های الکترونیکی این کار را انجام دادند.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از تهاجم جنگ نرم از طریق رسانه صورت می گیرد بیان داشت: جهان استکبار با محوریت رسانه دو کار مهم را انجام می دهد که یکی از آنها پیشرفت فوق مدرن رسانه و طراحی فوق روز و مهندسی افکار و اندیشه با پل رسانه است.

آیت الله صفایی بوشهری جهان کنونی را جهان تهاجم رسانه ای دانست و گفت: در چنین شرایطی نیاز به بیداری اسلامی رسانه ای جهان داریم و جبهه مقاومت رسانه و نیاز است جهان  رسانه ای در اسلام با مدیریت ایران ایجاد شود و خط مقدم آن بسیج رسانه باشد که اعضای آن انسان هایی ماهر و فرهیخته و جهادگر و ولایتمدار هستند.

با مقاومت رسانه ای می توان تهاجم رسانه ای را دفع کرد

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه با مقاومت رسانه ای می توان تهاجم رسانه ای را دفع کرد و از ظرفیت رسانه جهت بیداری اسلامی رسانه ای در جهان اقدام کرد اظهار داشت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی یکی از حرکت دفعی در مقابل این تهاجم است.

وی رسانه را کانال دانش مردم عنوان کرد و گفت: اصل رسانه و وجود آن در قاموس نظام آفرینش است و قرآن نیز خود رسانه محسوب می شود.

آیت الله صفایی بوشهری رسالت اصحاب رسانه را رسالتی خطیر عنوان کرد و بیان داشت: جهان با خبر و تحلیل فکرها مهندسی می شود که اگر مثبت باشد جهان نیز مثبت می شود و اگر منفی باشد جهان نیز منفی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: رسانه جایگاه مهمی در نظام خلقت دارد و در شرایط کنونی ابزاری تعیین کننده و سرنوشت ساز است که استکبار بدین معنا دست پیدا کرده و با تکنولوژی رسانه ای به دنبال مهندسی افکار عمومی است در اینجا نقش رسانه های انقلابی بسیار مهم است که با طراحی و مجاهدت دست به افشارگری زنند و ماهیت استکبار را افشا کنند و با مجاهدت و ایجاد بیداری اسلامی در رسانه، انقلاب رسانه ای را طراحی کنند.

وی با تاکید بر داشتن تشکیلات رسانه ای ابراز داشت: باید در طراحی نجات انسان در شرایط کنونی از سلطه نظام استکباری در تمام ابعاد آن روی پروژه رسانه توجه ویژه ای کنیم و در مقابل تهاجم رسانه ای استکبار دفاع مقدس رسانه ای ایجاد کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری استان بوشهر ر از استان های فعال در عرصه رسانه عنوان کرد و گفت: باید در استان این فضا مهندسی شود و بسیج رسانه در عرصه های مختلف بتواند طراحی کند؛ اگر بتوانیم رسانه مدیریت انقلابی کنیم می توانیم در نظم نوین جهان تاثیرگذار باشیم.

وی یکی از مهمترین شاخصه های رسانه را اخلاق مداری عنوان کرد و گفت: هم باید در این عرصه اخلاق، تقوا و انقلاب رسانه ای داشت و هم رسانه ای اخلاقی، با تقوا و انقلابی.

عبدالله نجفی نیز در این مراسم با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید غلامرضا رهبر از شهدای رسانه به ارائه گزارشی از عملکرد امسال بسیج رسانه استان بوشهر پرداخت.

مسئول بسیج رسانه استان بوشهر برگزاری نشست های بصیرتی و آموزشی و کارگاه های سواد رسانه ای برای عموم مردم، برپایی غرفه های نمایشگاهی، نشست های همفکری برای اصحاب رسانه، برزگداشت روز خبرنگار، اعزام نخبگان رسانه به اردو و نمایشگاه مطبوعات، برگزاری جشنواره ابوذر و تجلیل از پیشکسوتان و جهادگران عرصه رسانه را مهمترین برنامه های بسیج رسانه استان عنوان کرد.

وی با اشاره به جایگاه بسیج رسانه استان در کشور گفت: الحمدلله با تلاش های صورت گرفته و مجاهدت های اعضای بسیج رسانه در چهار سال گذشته استان بوشهر در رتبه های اول و دوم کشوری قرار داشته است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها