عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با «بسیج»:

آلودگی هوای تهران به یک ستاد بحرانی نیاز دارد

قناعتی گفت: وقتی در منطقه ای زلزله رخ می دهد مسئولان بلافاصله ستاد بحران تشکیل می دهند آلودگی هوای تهران نیز به یک ستاد بحرانی نیاز دارد که در طول سال پاسخگو باشد.
کد خبر: ۸۸۰۵۳۳۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

آلودگی هوای تهران به یک ستاد بحرانی نیاز داردابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به تشدید آلودگی هوای تهران و تعطیلی مجدد مدارس اظهار داشت: وارونگی هوا و سیستم اقلیمی تهران در ایام پاییز و زمستان حالتی را ایجاد می کند که جابجایی هوا به سختی صورت گرفته و باعث پایداری آلودگی هوا در شهر می شود.

وی افزود: متاسفانه همیشه نسبت به این موضوع مناسبتی نگاه می کنیم درحالیکه باید از الان برای سال بعد در قالب یک ستاد و قرارگاه که پاسخگو باشد سیاست گذاری و برنامه ریزی شود؛ آلودگی هوای تهران یک بحران و حادثه غیرمترقبه است وقتی در منطقه ای زلزله رخ می دهد مسئولان بلافاصله ستاد بحران تشکیل می دهند لذا آلودگی هوای تهران به یک ستاد بحرانی نیاز دارد که در طول سال پاسخگو باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: وقتی مسئولان متعددی در این رابطه مسئولیت دارند هیچ کسی را نمی توان مقصر دانست بنابراین باید سازمان ها و نهادهای مرتبط با آلودگی هوای تهران تحت نظر یک مسئول و مدیر قرار بگیرند تا دلیل اصلی آن مشخص شود .

قناعتی با بیان اینکه آلودگی هوا تلفات زیادی خواهد داشت خاطر نشان کرد: متاسفانه برای رفع آلودگی هوا جزیره ای عمل می شود و جزیره ای هم پاسخ گرفته می شود بنابراین فقط باید منتظر بارش رحمت الهی باشیم تا از این آلودگی هوا کاسته شود زیرا با این سیستم فعلی آلودگی هوا برطرف نخواهد شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار