خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه شیروان:

وجود حضرت معصومه به شهر قم اعتبار بخشید

حجت الاسلام منفردی ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: وجود حضرت معصومه به شهر قم اعتبار بخشید و قم را به لحاظ فرهنگی و دینی و مذهبی غنی و نورانی ساخت و به عنوان پایگاه فرهنگی به جهان معرفی کرد.
کد خبر: ۸۸۰۵۲۶۵
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ حجت الاسلام منفردی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه شیروان ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها به خبرنگار ما گفت:حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام ، یکی از ستارگان آسمان ولایت است که نه تنها شهر قم، که همه ایران زمین را نورانی ساخته است.

منفردی افزود: حضرت معصومه علیهاالسلام ، در صحنه های علم، عرفان، ایمان، سیاست و حمایت از مقام ولایت، بسیار درخشنده بود و سرانجام در همین راه به لقای الله رسید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه شیروان با بیان اینکه درباره فضیلت زیارت حضرت معصومه علیهاالسلام ، روایات فراوانی از پیشوایان معصوم رسیده است گفت: امام رضا(ع) فرمودند: «کسی که فاطمه معصومه را زیارت کند، در حالی که معرفت به حق او داشته باشد، پاداش او بهشت است» و امام جواد(ع) درباه عمه گرامی اش فرمود:« کسی که قبر عمه ام را در قم زیارت کند، سزاوار بهشت است.»

حجت الاسلام منفردی ادامه داد: اسامی و لقب هایی که برای حضرت معصومه(س) ذکر شده شامل طاهره (پاکیزه)، حمیده (ستوده)، رشیده (حد یافته)، تقیه (پرهیزگار)، رضیه (خشنود از خدا)، مرضیه (مورد رضایت خدا)، سیده صدیقه (بانوی بسیار راستگو)، سیده رضیه مرضیه (بانوی خشنود خدا و مورد رضای او)، سیده نساء العالمین (سرور زنان عالم) است. هم چنین محدثّه و عابده از صفات و القابی است که برای حضرت معصومه(س) عنوان شده است.

وی گفت: در تاریخ نقل شده است که فاطمه معصومه(س) از جهت شخصیت فردی و کمالات روحی، در بین فرزندان موسی بن جعفر(ع) بعد از برادرش، علی بن موسی الرضا(ع) در والاترین رتبه جای دارد.

منفردی افزود:این بانو به قدری عالمه بوده است که در زمان نبود پدر بزرگوارش به پرسش ‌های دینی و فقهی شیعیان پاسخ می‌ داد به گونه ای که روزی گروهی از شیعیان وارد مدینه و برای دستیابی به پاسخ سوالات خویش به خانه موسی بن جعفر رهنمود شدند، در این هنگام دختری عالمه پرسش های آنان را گرفت و پاسخ های آنان را نوشت. در طول مسیر کاروانیان به پیشوای هفتم شیعیان برخورد کردند و جواب سوال ها را به این امام معصوم نشان دادند ایشان لبخندی زد و سه بار فرمود: «فداها ابوها؛ پدرش فدایش باد.»

وی گفت: حضرت معصومه(س) به قدری دارای جایگاه علمی و عرفانی است که حضرت رضا(ع) در شان او زیارتنامه ای را صادر فرموده است از این رو بعد از فاطمه زهرا (س)تنها زیارتی که از امام معصوم برای یک بانو مکرمه نقل شده، زیارت حضرت معصومه (س) است. در فرازی از این زیارتنامه آمده است: «ای فاطمه مرا در مورد ورود به بهشت شفاعت کن؛ چرا که در پیشگاه خداوند دارای مقامات و درجات بسیار ارجمندی هستی.»

حجت الاسلام منفردی ادامه داد : وجود حضرت معصومه به شهر قم اعتبار بخشید و قم را به لحاظ فرهنگی و دینی و مذهبی غنی و نورانی ساخت و به عنوان پایگاه فرهنگی به جهان معرفی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها