خبرهای داغ:
آیت الله کعبی نام آیت الله هاشمی را گره خورده با انقلاب اسلامی دانست و آن مرحوم را از استوانه های خیمه انقلاب اسلامی توصیف کرد.
کد خبر: ۸۸۰۵۱۳۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در 19 دی که نقطه عطف قیام عاشورایی مردم قم و حوزه علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی است و در شب ارتحال حضرت معصومه(س) نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی با فاجعه غمبار ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد.

وی افزود: این ضایعه سنگین و غم بار را به حوزه های علمیه، مراجع معظم تقلید، رهبر معظم انقلاب و همه عاشقان انقلاب اسلامی و امام و رهبری تسلیت عرض می کنم، آیت الله هاشمی رفسنجانی از ستون خیمه های انقلاب اسلامی و از پیشتازان و پیشقراولان نهضت امام راحل از آغاز تا دوران شکل گیری به ویژه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تاریخ انقلاب اسلامی با نام هاشمی رفسنجانی گره خورده است، اظهار داشت: تجلیل از آیت الله هاشمی رفسنجانی تجلیل از انقلاب اسلامی، امام و رهبری است، قطعا مراسم نکوداشت آیت الله هاشمی و مراسم تشییع جنازه ایشان به مثابه یک حادثه بزرگ تاریخی در دوران انقلاب اسلامی مانند تشییع بزرگان انقلاب اسلامی در ایران و در سطح جهان اسلام با شکوه فراوان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموع باید گفت که 82 سال عمر آیت الله هاشمی رفسنجانی در جهاد، مبارزه، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی سپری شد، ایشان بعد از عمری مجاهدت و تلاش در راه اسلام و انقلاب به امام راحل، شهدا و به آرزوی دیرین خود رسید.

آیت الله کعبی با بیان این که قطعا خدمات ماندگار آیت الله هاشمی رفسنجانی در عمر مبارزاتی ایشان به عنوان باقیات الصالحات خواهد بود، ابراز داشت: ما از خداوند متعال مسألت می کنیم که غفران و رحمت واسعه الهی شامل ایشان شده و با امام و شهدا و محمد و آل محمد محشور شود و به همه خانواده انقلاب اسلامی و یاران امام و رهبری و یاران ایشان و دلبستگان وابستگان انقلاب اسلامی در سراسر جهان و به خانواده ایشان صبر عنایت کند.

وی عنوان کرد: پاسداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی پاسداشت انقلاب اسلامی است، نسل اول انقلاب و مدیران ارشد انقلاب اسلامی و بزرگان تاریخ انقلاب اسلامی هستند و قطعا حوادثی که در دوران انقلاب اتفاق افتاده با زاویه دید و تحلیل و بررسی و موضع گیری آیت الله هاشمی رفسنجانی مورد ارزیابی نسل های آینده قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: این مصیبت بزرگ را به رهبر فرزانه انقلاب، مراجع و حوزه ها تسلیت می گوییم، آیت الله هاشمی فرزند حوزه و فرزند انقلاب اسلامی است
ارسال نظرات
پر بیننده ها