در راستای ارتقا سطح معیشت خانوارهای روستایی و تقویت وضعیت اقتصادی منطقه آرپا چای، 7 هکتار از اراضی در منطقه گل محمدی کشت صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۸۰۵۱۲۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان در نشست هم اندیشی با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) که با هدف توانمندسازی جوامع محلی برگزار شد، گفت: با هدف ارتقا سطح معیشت خانوارهای روستایی و تقویت وضعیت اقتصادی آنان در حوزه آرپاچای طرح توانمندسازی جوامع محلی با همکاری دستگاه‌های اجرائی عملیاتی می‌شود.

خلیل آقاجانلو افزود: با هدف توانمندی، درآمد، تولید شغل مناسب که تنها به دامداری متکی نباشد در بخش سرانه گیاهان داروئی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از نظر معیشت هم مهم می‌باشد.

وی با بیان این‌که اگر مشاغل را تعریف کنیم فشار به مراتع کم می‌شود، تصریح کرد: تغییر اقلیم، گرم شدن کره زمین، افزایش دما و کاهش بارندگی آینده کشور را دچار چالش جدی خواهد کرد.

این مقام مسئول سیل و افزایش گرد و غبار را از چالش‌های منابع طبیعی اعلام کرد و گفت: برنامه ریزی بدون همکاری در عرصه منابع طبیعی بی‌معنی می‌باشد، در سال 93 آرپاچای به عنوان حوزه پایلوت انتخاب شده است و در آن جلسه نیز به نقش کمیته امداد در توانمندسازی این منطقه و کمک به معیشت خانوارهای روستائی تأکید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان این‌که منطقه آرپا چای دارای 7 روستا است، ادامه داد: با هدف ارتقا سطح معیشت خانوارهای روستایی و تقویت وضعیت اقتصادی آنان در 7 هکتار از اراضی هدف این حوزه کشت گل محمدی صورت گرفته است.

در ادامه رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی نیز در این نشست با بیان این‌که هفته منابع طبیعی همزمان با احسان و نیکوکاری است، اعلام کرد: با همگرایی دو دستگاه و با توجه به وظایف ذاتی ترویج فرهنگ منابع طبیعی و توانمندسازی جوامع محلی و مباحث مربوط به دین کمیته امداد و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان فرهنگ احسان و نیکوکاری در سطح جامعه نهادینه می‌شود.

محمدرضا گل‌محمدی ضمن تأکید بر این‌که باید نوع معیشت خانوارهای ساکن در مناطق روستایی از حالت سنتی خارج شود، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) و منابع طبیعی می‌توانند با بکارگیری از تمامی ظرفیت‌شان در شهرها و روستاها در حوزه اطلاع‌رسانی با موضوع اهمیت منابع طبیعی مثمرثمر باشند.


ارسال نظرات