در جریان شکست شبه نظامیان و مزدوران سعودی برای پیشروی به سوی منطقه راهبردی باب المندب، یک سرکرده ارشد نظامی مزدوران سعودی کشته شد.
کد خبر: ۸۸۰۵۱۱۱
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج،‌  روز شنبه یک سرکرده ارشد شبه نظامیان وابسته به عربستان در درگیری با نیروهای ارتش یمن در نزدیکی باب المندب کشته شد.

پایگاه خبری «یمنی پرس»، گزارش داد «عمر سعید الصبحی» فرمانده گردان سوم شبه نظامیان وابسته به هادی روز گذشته در تلاش ناموفق مزدوران و ائتلاف سعودی برای پیشروی به سوی جبهه کهبوب و باب المندب کشته شده است.

بر اساس این خبر الصبحی به همراه 19 تن دیگر در کمینی که ارتش یمن برای آن‌ها فراهم کرده بود گرفتار شده و کشته شده بودند.

در حالی که عربستان ادعا می‌کند نیروهای شبه نظامی تحت نظارت‌اش در این منطقه به پیروزی‌هایی دست یافته‌اند، درخواست پسر این فرمانده برای خارج کردن جسد پدرش از این منطقه که تحت کنترل ارتش یمن است نشان دهنده شکست مزدوران سعودی در این عملیات است.

بر اساس گزارش‌ها بیمارستان‌های عدن شب گذشته پر از جوانان محلی استان‌های جنوبی یمن بوده که به گفته خانواده‌هایشان به اجبار هادی در آنچه نبرد بزرگ آزادی تعز خوانده می‌شود شرکت کرده‌اند.

یک منبع نظامی تأکید کرد که بعد از شکست دیروز و منهدم شدن 15 خودروی زرهی عربستان و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مزدوران سعودی، تعداد زیادی از نیروهای وابسته به هادی فرار کرده است
ارسال نظرات