خبرهای داغ:
شهر قم در سوگ بانوي آب و آينه به عزا نشست و مردم و زائران حرم بانوي كرامت با شركت در مجالس به عزاداري و سينه‌زني پرداختند.
کد خبر: ۸۸۰۵۱۰۷
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
قم در سوگ کریمه(س) می‌گرید
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، شهر قم در شب وفات حضرت معصومه(س) یکپارچه در عزا و ماتم شد و کوچه‌ها و خیابان‌های شهر در سوگ خواهر علی بن موسی الرضا(ع) سیاه‌پوش شده و حال و هوای عزاداری بر شهر حاکم است.

در مجالس عزاداری به همین مناسبت در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا برگزار می‌شود، سخنرانان به بیان فضائل و ویژگی‌های اخلاقی این بانوی بزرگوار می‌پردازند و مداحان به نوحه‌سرایی می‌کنند و عزاداران در هیأت‌های عزاداری با برپایی دسته‌های عزداری در غم وفات دختر موسی بن جعفر(ع) بر سر و سینه خود می‌زنند.

خیل عظیمی از زائران خود را برای عزاداری به حرم حضرت معصومه(س) رسانده تا در مراسم‌های عزاداری که به این مناسبت برگزار می‌شود، شرکت کنند تا میهمان بانویی باشند که پس از 17 روز اقامت در قم، سال‌ها میزبان زائران در بارگاهش است.

مردم شهر قم نیز با افراشتن پرچم‌های مشکی و شرکت در مراسم عزاداری در سوگ وفات شهادت گونه بانوی آب و آینه اشک می‌ریزند و اینگونه ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) نشان می دهند.

همچنین مسجد جمکران در سوگ وفات کریمه اهل بیت(س) به سوگ نشسته است و مراسم‌های عزاداری نیز در این مکان مقدس برپا است.

همچنین در دفاتر مراجع عظام تقلید نیز به این مناسبت مجالس عزاداری برپا شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها