امروز با حضور مدیر کل مرکز بزرگ اسلامی استان، مسئولین و علمای بزرگ شهرستان بانه، اعضای جدید شورای روحانیت و افتای شهرستان بانه معرفی و احکام مسئولیت خود را دریافت کردند.
کد خبر: ۸۸۰۵۰۷۴
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظری مدیرکل مرکز بزرگ اسلامی استان کردستان، جمعی از مسئولین و علمای برجسته شهرستان بانه اعضای جدید شورای روحانیت این شهرستان معرفی و برای مدت یکسال احکام مسئولیت آنها اعطا شد.
 

حجت الاسلام منتظری در این مراسم، با اشاره به جایگاه روحانیت در جامعه اظهار داشت: علما و روحانیون به عنوان رهبران دینی جامعه و هادیان مردم در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی  از جایگاه ویژه ای برخوردارهستند.

 

وی با بیان اینکه امسال شورای روحانیت و افتای شهرستان بانه از دو نفر اعضا به 5 نفر افزایش یافته است یادآور شد، به منظور تقویت این شورا و تاثیرگذاری هر چه بهتر آن در هدایت جامعه  این تغییر اتفاق افتاده است.

 

مدیر کل مرکز بزرگ اسلامی استان کردستان، ترویج فقه و مذهب امام شافعی(رض) در منطقه ، توجه به مسائل مختلف اعتقادی و اجتماعی را از وظایف مهم  شورای روحانیت در این دوره برشمرد و گفت: ترویج دین اسلام از مهمترین وظایف علمای اسلام است و می بایست همانطور که علمای گذشته این میراث گرانبها را در اختیار ما قرار داده اند ما نیز می بایست در تقویت و ماندگاری آن برای نسل امروز و آینده تلاش کنیم.

 

گفتنی است که در پایان، با اهدای احکام، آقایان ملا احمد عبد خدا،  عبدالعزیز احمدی، ماموستا رحیم عباسی، عبدالله عبدالهی و ماموستا عبدالرحمن صالح زاده بعنوان شورای روحانیت و افتای شهرستان بانه برگزیده شدند.

 

لازم به ذکر است که ملا احمد عبدخدا و عبدالعزیز احمدی از اعضای سابق  شورای روحانیت بودند که دوباره برای عضویت در این شورا ابقا شدند.

ارسال نظرات