خبرهای داغ:
سردار جوانی:

موضع نیروهای مسلح در قبال مذاکرات منطقه‌ای همان مواضع رهبری است/ پشتوانه برجام قدرت دفاعی ایران‌اسلامی بود/ آمریکا مدافع برخی جریانات تعامل‌گرا با غرب در انتخابات است

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی با اشاره به اینکه موضع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در قبال برخی تحرکات مبنی بر انجام مذاکرات در مسائل منطقه‌ای، گفت: نظر و موضع قطعی رهبری برای ما خط قرمز بوده و در این مورد نیز مواضع صریح ایشان همان مسیر نیروهای مسلح خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۰۵۰۳۴
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار «یدالله جوانی» در گفتگو با خبرنگاران در استان آذربایجان غربی با اشاره به انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری و شوراهای‌اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا به‌عنوان نظام مردم‌سالاری دینی شناخته می‌شود و در این میان برگزاری انتخابات متعدد و تکیه بر رای مردم برای معرفی مسئولین رده بالای نظام خود مؤید این امر است.

وی افزود: البته با توجه به تحرکات سال‌های اخیر دشمنان و نیز تجربه انتخابات دوره قبل ریاست‌جمهوری در کشور، انتخابات سال آینده دارای اهمیت بسیار زیاد بوده و به‌نوعی نشان‌دهنده صلابت و اقتدار مردم ایران‌اسلامی و نیز دلبستگی بیشتر مردم به آرمان‌های نظام اسلامی و انقلاب اسلامی خواهد بود.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی، ارزش ذاتی انتخابات را به‌دلیل برگرفته‌شدن از مردم‌سالاری دینی و نیز دارا بودن معیارهای دینی و اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در کنار این موارد باید توجه کرد که دشمنان در سال‌های اخیر انتخابات را فرصتی برای خود و شرایط مطلوبی برای نفوذ در میان مردم دانسته‌اند و به همین دلیل توجه بیشتری به انتخابات در سطوح مختلف دارند.

وی، اعمال تحریم‌ها و تهدید ایران به دلایل واهی را یکی از نقشه‌های دشمن برای کاستن از حضور مردم در پای صندوق‌های رای برشمرد و گفت: در این خصوص مردم به‌خوبی نشان داده‌اند که به چنین مسائلی بی‌اعتنا بوده و هرگز اجازه نفوذ دشمن در میان خود را نخواهند داد.

وی، اضافه کرد: فتنه‌گری‌های سال 88 ناشی از همین تلاش دشمن برای نفوذ در میان مردم بود که با بصیرت ملی و البته اقتدار و صلابت رهبری نظام‌اسلامی به‌خوبی پاسخ داده شد و نهم دی‌ماه نیز با همین زمینه‌سازی بروز و ظهور یافت.

سردار جوانی، در خصوص تاثیرات تحولات منطقه در انتخابات ایران‌اسلامی و نیز اثرگذاری کشور در سایر ممالک‌اسلامی هم بیان داشت: آمریکا و ایادی استکبار به‌خوبی این نکته را دریافته‌اند که ایران‌اسلامی نقش کلیدی در تمام تحولات منطقه داشته و پرچمدار مقاومت‌اسلامی و نهضت بیداری‌اسلامی در جهان است به‌همین دلیل تلاش دارند تا با نقشه‌های متفاوت نسبت به دخالت در امور کشور و نیز مقابله با گسترش فرهنگ اسلامی از ایران به دیگر کشورها برخورد کنند اما در این مسیر تاکنون موفق نشده‌اند و اکنون به‌دنبال پررنگ‌کردن جبهه موردنظر خود در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

وی، تاکید کرد: تحولات منطقه‌ای تنها 2 جبهه دارد؛ جبهه باطل که همان آمریکا، متحدانش و برخی کشورهای منطقه نظیر اعراب و ترک‌ها هستند و در مقابل آن‌ها نیز جبهه حق که همان کشورهای مستضعف اسلامی با محوریت جمهوری‌اسلامی‌ایران.

وی، در تبیین نقش ایران در تحولات منطقه و جهانی نیز گفت: رویارویی آمریکاو متحدانش در منطقه و دیگر نقاط جهان با بیداری‌اسلامی نتبجه تاثیر ایران‌اسلامی بر نظم نوین جهانی بوده و درواقع می‌توان چنین نگریست که نظام بین‌المللی به‌طور مستقیم متاثر از تحولات منطقه و نقش محوری ایران‌اسلامی است.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی، ادامه داد: در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا به‌دنبال این است که جریان فکری متحد خود یعنی آن جریانی که خواهان تعامل با غرب و آمریکا هستند رای مردم را جلب کنند چراکه تحولات منطقه را به ضرر خود می‌دانند و به‌دنبال جاری‌ساختن روند مذاکرات در این خصوص با ایران هستند.

وی، در خصوص موضع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در برابر چنین تصمیماتی، عنوان کرد: نیروهای مسلح دنباله‌رو رهبری معظم انقلاب‌اسلامی هستند و نظرات فرمانده معظم کل قوا همان موضع قاطع نیروهای مسلح نیز خواهد بود، بنابراین با توجه به موضع‌گیری و فرمایشات صریح رهبری در خصوص ایستادگی در برابر مذاکره برای تغییر روند تحولات منطقه قطعا نیروهای مسلح نیز با این روند مخالف هستند.

سردار جوانی، حضور 2 جریان فکری با تفکر کاملا متفاوت در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: یک جریان فکری خواهان ادامه روند فعلی و شتاب به تحولات منطقه و جهان اسلام هستند و در برابر آن‌ها نیز جریان فکری مقابل خواهان مذاکره با آمریکا در مورد تحولات منطقه و تعامل با غرب هستند؛ یقینا در این میان آمریکا و غرب به سوی جریان فکری نزدیک به خود تمایل خواهدداشت و در برابر جریان فکری مخالف خود ایستادگی خواهد کرد.

وی، بی‌رغبتی و مخالفت نظام با مذاکره بر سر منافع مسلمانان را امری عادی دانست و گفت: روند تحولات به هیچ عنوان به‌نفع آمریکا نیست به همین دلیل آن‌ها خواهان حضور ایران در پای میز مذاکره هستند که با تاسی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

وی، البته این نکته را هم خاطرنشان ساخت که برخی رفع تحریم‌ها را به زمانی موکول می‌کنند که جریانات و تحولات منطقه‌ای نیز با آمریکا به مذاکره گذاشته شود که این امر هرگز رخ نمی‌دهد و چنین مذاکره‌ای نخواهد بود.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی، هرنوع مذاکره در خصوص تحولات منطقه را فرصتی برای ضربه به نظام اسلامی از سوی آمریکا معرفی کرد.

وی، تصریح کرد: برخی در ماه‌ها و سال‌های اخیر مشکلات داخلی مردم و وضعیت معیشتی را ناشی از تحریم‌ها می‌دانستند و چنین تلقی می‌کردند که برجام حلال تمام این مشکلات خواهد بود اما با نمایان شدن چهره واقعی آمریکا خود نیز متوجه شدند که چنین امری امکان نخواهد داشت.

وی، بیان داشت: انتخابات سال 96 با توجه به شرایط داخلی و منطقه و سرنوشت رویارویی جریان حق و باطل در منطقه از اهمیت بالایی برای کشور و منطقه برخوردار است.

سردار جوانی، در پاسخ به سوالی در مورد فتنه‌انگیزی برخی منتسبین به جریان خاص در آستانه انتخابات، گفت: در حال حاضر تفکری که در انتخابات 88 ادعای تقلب را داشتند، با توجه به اینکه جریان فعلی دولت نزدیک‌تر به آن‌ها است، از اکنون سخنانی را مبنی بر تضمین آرای جریان فکری خود و نیز قطعیت انتخاب مجدد این جریان در انتخابات آتی بیان می کنند. این می‌تواند جرقه‌های اقدامات جدید را روشن کند چراکه تحولات سیاسی ایران‌اسلامی تنها با رای و انتخاب مردم روی می‌دهد.

وی، اشاره‌ای به موضوع نوشدارو معرفی‌شدن برجام برای حل مشکلات مردم نیز داشت و در این خصوص گفت: برخی طوری وانمود می‌کنند که مذاکرات هسته‌ای مشکلات را حل کرده و در زندگی مردم گشایش ایجاد کرده بنابراین برجام نوشدارویی برای تسکین آلام مردم بوده است! این نظری کاملا غیرمنطقی و از روی تفکرات سیاسی است.

وی افزود: القای چنین تفکراتی به این دلیل است که می‌خواهند موضوع مذاکرات 2 و 3 در خصوص مباحث منطقه‌ای را مطرح کنند که باید بدانند چنین امری بنا به نظر رهبری امکان ندارد.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی، خاطرنشان کرد: اینکه افرادی موفقیت‌های مختلف را به برجام گره بزنند ریشه در عدم اطلاعات و شناخت آن‌ها از وضعیت فعلی دارد چراکه تمام موفقیت‌های منطقه‌ای حاصل قدرت دفاعی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت بوده است.

وی، تاکید کرد: باید این نکته تذکر داده شود که هرنوع کوتاه‌آمدن آمریکا در برابر خواسته‌های ایران‌اسلامی در موضوع هسته‌ای و برجام نیز به‌دلیل یاس و ناامیدی از فشارهای نظامی بوده و این امر ناشی از توانمندی‌های نظامی و دفاعی ما است نه برجام!

معاون سابق سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بخش دیگری از این گفت‌و‌گوی اختصاصی، نقش ایران در تحولات سوریه و عراق را غیرقابل انکار دانست و عنوان کرد: این تحولات و شکست‌های پی‌در‌پی آمریکا در منطقه و البته شکست‌های مداوم رژیم صهیونیستی در جنگ‌های چهارگانه 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه و 51 روزه هیچ ارتباطی با موضوعاتی نظیر برجام و مذاکره نداشته، بنابراین هرنوع سخن گفتن از تاثیر این روند بر تحولات هم بی‌اثر و بی‌فایده خواهد بود.

سردار جوانی، در خصوص مسئله پایبندی دولت جدید آمریکا به مقوله برجام و تعهدات خود، ابراز داشت: در این مورد باید توجه کرد که دولت قبلی آمریکا با وجود اینکه خود مصوب‌کننده و امضاکننده بندهای برجام بود پایبندی عملی به این تعهدنامه نداشته و با این نگرش به‌خوبی مشخص می‌شود که دولت جدید که هیچ تعهدی در این میان ندارد و البته در زمان تبلیغات نیز مدعی نادرست بودن مذاکرات و برجام بوده پایبندی نخواهد داشت.

وی افزود: هرچند در شرایط فعلی برخی توصیه‌های راهبردی به ترامپ ارائه می‌شود که مواجهه با برجام به نفع آن‌ها نیست اما این موارد جدی نخواهد بود، دلیل آن‌هم این است که آمریکا هرگز به‌دنبال برداشته‌شدن تحریم‌ها و نیز دوری از دشمنی نبوده و تمام این مباحث به‌دلیل منافع خودشان بوده است.

وی، بیان داشت: انتخابات ایران به‌صورت کاملا مردمی برگزار می‌شود چراکه تمام امورات اجرایی آن توسط خود مردم و با نظارات فرهیختگان منتخب همین مردم انجام می‌شود بنابراین نقش مردم و اثرگذاری خود مردم در آینده کشورشان بسیار واضح است.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی، در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات نباید برداشت سیاسی از تحولات داشت، اینکه برجام تامین‌کننده امنیت ما بوده سخنی بسیار خنده‌دار و نادرست است چراکه خود برجام در سایه توانایی‌های دفاعی و قدرت مقابله کشور بوده و همین امر است که موجب توجه آمریکا به مقوله مذاکرات شده است.

منبع: اروم نیوز

ارسال نظرات