خبرهای داغ:
طیف خاص پایان‌دهنده به اندیشه‎های امام راحل در نشست برلین؛ امید دشمنان اسلام بوده و با ساخت امام جعلی و تحریف افکار و اندیشه‎های ایشان سعی در تغییر نرم نظام انقلابی و اسلامی ایران دارند.
کد خبر: ۸۸۰۵۰۲۹
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، با توجه به فضای غبار آلود سیاسی کشور و دشواری تشخیص صواب و ناصواب، ضرورت بصیرت افزایی طلاب و روحانیت آذربایجان غربی به دلیل مرزنشینی این استان و مواجهه آن با ورود افکار و شائبه‏های مختلف به این استان، ضروریست و این مهم محقق نمیشود، مگر اینکه طلبه از قبل برای ورود به این عرصه آمادگیهای لازم را بدست آورد.

برگزاری جلسات روشنگری و دعوت از اساتید مجرب به ویژه تحلیلگران پیشکسوت و توانمند سیاسی به مدارس علمیه در این راستا گرهگشا بوده و بر بصیرتافزایی و روشنگری طلاب حوزههای علمیه اثر مثبت میگذارد.

بر این اساس حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه ضمن دعوت از تمامی مدارس علمیه خواهران ارومیه با عهدهداری قبول اجرای مراسمات مختلف مدارس علمیه خواهران این شهر، عصر شنبه از تحلیلگر بینالمللی مسائل سیاسی در مراسم ارتحال آیتالله شرعی دعوت کرده و موضوع روشنگری و بصرتافزایی طلاب را در دستور کار خود قرار داده بود.

*بصیرتافزایی و عبرت از تاریخ مانع تکرار عاشوراست

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در این مراسم با تکیه بر حدیثی از امام علی(ع) به معرفی ویژگیهای یک مومن بصیر و انقلابی پرداخت و اظهار داشت: انسان بصیر ظاهر بین نیست، از حوادث گذشته عبرت گرفته و مسائل را با تحلیل می‌پذیرد.

سردار یدالله جوانی با بیان اینکه اگر از وقایع عاشورا درس و عبرت نگیریم شاهد تکرار چنین وقایع تلخی در جامعه بشری خواهیم بود، افزود: انسان بصیر راه روشن و بیدغدغه را انتخاب کرده و از افتادن به چالهها و چاهها پرهیز میکند و با تصور یاری حق، گمراهان را بر خود مسلط نمیکند.

تحلیلگر بینالمللی مسائل سیاسی به لزوم هوشیاری در مقابل عملکرد دشمنان اسلام تاکید کرد و گفت: اگر انسان بصیرت نداشته باشد با تصور حمله به دشمن توپخانه را به سمت خود می گیرد.

وی با بیان اینکه امام راحل با انقلاب اسلامی جبهه مستضعفین را در مقابل مستکبران عالم تشکیل دادند، ادامه داد: فشارهای وارده به ایران و همه تحریمها و دشمنیها به دلیل رویارویی دو جبهه حق و باطل است که محور باطل آمریکا و محور حق در جهان امروز ایران اسلامی است.

*تلاش دشمنان برای همسوسازی افکار عمومی با اهداف خود

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به انتقاد قشری به حضور ایران در محور مقاومت، خاطرنشان کرد: طلبه باید قدرت بصیرت‌افزایی داشته و به شبهات مطرح شده در جامعه پیرامون خود پاسخ دهد، چرا که دشمن برای رسیدن به اهداف خود بر روی تحلیلهای غلط و مدیریت افکار عمومی تمرکز کرده است.

وی با بیان اینکه همسوسازی تحلیلهای نخبگان و صاحب نظران در راستای اهداف دشمنان یکی از برنامههای طراحی شده علیه نظام اسلامی است، خواستار شد: با روشنگری باید مانع تحلیل غلط شد و در این راستا مدارس علمیه و جامعه روحانیت بیشتر از هر قشری وظیفه دارند.

جوانی با اشاره به این مساله که امروز دو نوع نگاه در جامعه به دشمنان وجود دارد، گفت: نگاه اول که نگاه رهبر معظم این انقلاب نیز هست، غیر قابل اعتماد بودن آنان و شکست دادن آنان در عرصههای مختلف برای پذیرش حقوق این ملت و نظام است و نگاه دوم که به طیف خاصی تعلق داشته و در تلاش است آن را به جامعه تعمیم دهد، قابل اعتماد خواندن دشمن و حل مشکلات جامعه با تعامل و گفتوگو است.

وی به ادعای حل تمام مشکلات کشور با برجام اشاره و اضافه کرد: این طیف راه حل مشکلات کشور را به مذاکره با مخالفین نظام گره زده و چنین شعاری برای والدینی که چند فرزند تحصیلکرده بیکار دارند، خوشایند بوده و چنین تحلیلی را می پذیرند که سبب اعتماد به دشمن و لطمه دیدن از این راستا میشود.

*عدم اعتماد به دشمن نگاهی قرآنی است

این تحلیلگر مسائل کلان سیاسی عدم اعتماد به دشمن را نگاهی برگرفته از آیات قرآن کریم عنوان و تصریح کرد: از دیدگاه قرآن کریم به دو علت اعتماد به دشمنان پذیرفتنی نیست؛ اولین علت ماهیت و ساختار این دو نظام الهی و الحادی است که مانع از امکان سازش با دشمنان میشود و علت دیگر هدف از سازش مخالفین است که با تظاهر به دوستی به دنبال ضربه زدن به این نظام و انقلاب هستند.

وی با توجه به تفاوت در ساختار نظام دینی و الحادی، توضیح داد: تلاش ایران برای احیا تمدن دینی که غرب هرگز این مساله را قبول نمی‌کند اصلیترین علت دشمنی ایران و غرب است، چون تمدن سازی اسلامی تمدن چند صد ساله عصر نوین غرب را پس میزند و چنین امری برای جهان کفر و اندیشمندان آنان پذیرفتنی نیست.

*اخلال در مسائل هستهای و موشکی بهانهای برای مقابله با توسعه ایران

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه اخلال در مسائل هستهای و موشکی نظام اسلامی را بهانهای برای بازداری از رشد و توسعه انقلاب اسلامی عنوان و مطرح کرد: با این روش قصد نفوذ به بخش امنیتی کشور و به خطر انداختن ساختار امنیتی نظام اسلامی را دارند.

وی با بیان اینکه غرب به این باور رسیده است که تسلط بر جهان نیازمند تسلط به غرب آسیا و لازمه آن سلطه بر ایران است، گفت: غرب و آمریکا با این نگاه شش هزار میلیارد دلار برای تغییر روند در منطقه هزینه کردهاند تا با هجمه به کشورهای اسلامی و محدودسازی ایران و انقلاب مانع از بیداری شده و اهداف خود را محقق سازند.

*ارائه تحلیل غلط از مسائل، راهکار دشمن برای ایجاد شکاف بین نظام و مردم

این مسئول با تصریح بر این مساله که هدف دشمنان تنها مقابله با جمهوری اسلامی، جبهه مقاومت و بیداری اسلامی است، افزود: هدف نهایی جنگهای منطقه جمهوری اسلامی است و بر اساس تحلیلهای سیاسی و امنیتی و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اگر محور مقاومت نبود، امروز در داخل مجبور به مبارزه و دفاع از خود بودیم.

وی ارائه تحلیل سازش با غرب برای برون رفت از مشکلات داخلی یکی از ابعاد برنامههای جهان استعمار برای مقابله با انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ارائه تحلیل غلط از مسائل نقشه پیچیده غرب است که باید این سم مهلک را با تبیین و گفتمان سازی صحیح در جامعه رفع کرد.

جوانی با بیان اینکه دشمن از طریق گفتوگو و مذاکره قصد ایجاد خواب و غفلت در این خاک را دارد، گفت: تصور آمریکا از قطع رابطه با ایران فروپاشی نظام اسلامی در کوتاه مدت بود و امام راحل قطع رابطه را مثبتترین رفتار آمریکا در قبال ایران دانستند.

وی توضیح داد: بعد از 30 سال اتاق فکرهای غرب پی بردند علت شکست برنامهها در ایران عدم حضور مستقیم در این کشور است، بر این اساس پروژه مذاکره و سازش با ایران را برای نفوذ به داخل نظام اسلامی و ایفای نقش در این راستا رقم زدند که قبل از اتفاقات سال 92 رهبر معظم انقلاب در این مورد هشدار دادند که این دست دراز شده پوشش آن مخملی و درون آن چدنی است.

وی به اشتباه راهبردی شکل گرفته در سال 92 اشاره و ابراز کرد: در مناظرات انتخاباتی ادعا شد برای رونق و حل مشکلات باید با آمریکا مذاکره کرد و مردم به این ادعا رای دادند و رهبر انقلاب بر این اساس اجازه مذاکره با آمریکا در قالب چهارچوبها و خطوط قرمز را دادند تا با خواست و تایید مردم مخالفت نکرده باشند.

*دشمن انتخابات را عرصه نفوذ خود به لایههای تصمیمساز نظام میداند

تحلیلگر بینالمللی مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکا قصد تقابل با ایران را دارد و از بدو آغاز مذاکرات هستهای تلاش غرب برای نفوذ در قالب برجام بود و در این مدت رهبر فرزانه انقلاب نزدیک به 100 بار در مورد نفوذ تذکر دادند.

وی با بیان اینکه دشمن با تاثیر در لایههای مختلف برای نفوذ در لایههای تصمیم ساز نظام تلاش میکند، تصریح کرد: دشمنی که 37 سال از ایران نه شنیده است در حالی که قصد تمدن سازی داشته و مدل زندگی خود را به همه جهان عرضه و تحمیل میکند، طبیعی است که با چنین انقلاب و ساختاری مخالفت کند.

جوانی یکی از برنامههای دشمنان را در جنگ نرم نفوذ برای تغییر روحیه مردم ایران از حالت انقلابی به غیر انقلابی عنوان و اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی به جمعبندی رسیدهاند که انتخابات برای آنان بهترین فرصتی است که میتوانند با بر سر کار آوردن مهرههای متمایل به خود در تغییر مسیر انقلاب اثرگذار بوده و به اهداف خود برسند، در حالی که انتخابات باید برای ایران فرصت انتخاب بهترینها برای مدیریت کشور باشد نه اینکه تبدیل به ابزار دشمن شود.

وی با تاکید بر این مساله که هزینه برای فضای سایبری ایران و ایجاد شبکههای مجازی گسترده رایگان همه در راستای نفوذ و اثرگذاری است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سوم خرداد ماه امسال به این موضوع اشاره فرمودند که دشمن قصد تصرف خرمشهرها با جنگ نرم، اشغال از طریق فضای مجازی و مدیریت افکار و ادیان از سطوح پایین تا بالاترین سطح را دارد.

*طیف خاص پایان دهنده به اندیشههای امام راحل در اجلاس برلین؛ امید دشمنان

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: اختلافات داخلی را نباید رقابت چند جناح تصور کرد، بلکه دستهای پنهان دشمنانی که فهمیدهاند در ایران طیفی در صورت داشتن قدرت با آنها همراه میشوند، پی برده است.

وی توضیح داد: در اجلاس برلین گنجی در تعریف اصلاحات و اصلاح طلبی گفت: یعنی امام خمینی(ره) باید از این پس در موزهها بماند و تاریخ اندیشههای امام راحل(ره) پایان یافته است، در حالی که تمام مبانی فکری ما از امام خمینی(ره) گرفته شده است و غرب وقتی با چنین اندیشهای مواجه شد، فهمید که باید این طیف را همراهی کند.

جوانی با توجه به بیداری ملت ایران در مقابل فتنهها و توطئهها و علاقه شدید آنان به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که همواره یاد ایشان در قلب این مردم زنده میماند و راه ایشان با لطف و عنایت الهی ادامه پیدا میکند، عنوان کرد: در فتنه 88 و 9 دی دشمن فهمید امکان گرفتن امام خمینی(ره) و اندیشههای ایشان از ملت ایران نیست و باید اقدام به تحریف ایشان و افکار ایشان کرد.

استاد دانشگاه تهران با تاکید بر لزوم روشنگری در برابر اقدامات خرابکارانه قشری خاص در ایران، گفت: حوزههای علمیه و طلابی که به دین و انقلاب علاقمندند باید امام واقعی را به مردم معرفی کرده و جلوی تحریف را بگیرند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: امام راحل را اگر ملت ایران به فرض بعید کنار بگذارند، حتما سیلی محکمی از دشمنان اسلام خورده و به خاطر انقلابی که کرده و موجب بیداری ملتهای مظلوم شدهاند، مورد انتقام شدید قرار میگیرند.

وی با تاکید بر این مساله که حفظ اندیشه امام راحل(ره) حافظ این جامعه است، گفت: امام سازی جدیدی در دستور کار جریانی که قصد داشتند امام کبیر انقلاب(ره) را به تاریخ بسپارند در دستور کار قرار گرفته است و باید با بیداری و بصیرتافزایی دشمنان را در این عرصه نیز مقلوب کرد.

*جهاد کبیر با دشمنان مورد غفلت قرار نگیرد

جوانی نفوذ دشمن در حوزه فرهنگی و سیاسی را خطرناک خواند و افزود: در عرصه سیاسی تغییر تصمیمسازان و تصمیمگیریها به نفع خود و در حوزه فرهنگی تغییر باورها و عقاید مردم با تهاجم همه جانبه فرهنگی از برنامههای دشمنان داخلی و خارجی اسلام برای تغییر این نظام الهی است.

وی تصریح کرد: حوزههای علمیه جهاد کبیر را که سختتر از جهاد اصغر بوده و به معنی نه گفتن به دشمنان و کفار است، در جامعه تدوین کرده و زاویهها و لایههای مختلف آن را برای مردم موشکافی کنند، چرا که کفار هرگز به سادگی از مطالبات خود دست نمیکشند و با هر روشی برای متمایل کردن ملتها به خود و فریب آنان تلاش میکنند.

استاد دانشگاه تهران در ادامه توضیح داد: کفار صدر اسلام 23 سال با پیامبراکرم (ص) جنگیده و مشکلات بسیاری را بر مسلمانان تحمیل کردند و در این 37 سال از عمر انقلاب اسلامی نیز بسیار برای لطمه زدن تلاش کرده و میکنند و بر این اساس تبعیت نکردن از دشمن جهاد کبیری است که نباید از آن غافل شد.

*بحث حمایت ایران از تروریسم ابزار فشار و تشدید تحریمها است

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر این مساله که بحث تروریسم و حمایت ایران از مقاومت و حزبالله بهانهای برای تشدید تحریمها و دشمنیهاست، گفت: اوباما اخیرا تاکید میکرد که ترامپ باید برجام را به عنوان ابزار فشار و نفوذ به ایران حفظ کند و هر برنامه دیگری از سوی دشمنان در همین راستاست.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی تصور میکنند ایران در حال گذر از انقلابیگری به عرصه غیرانقلابی است، خاطرنشان کرد: استحاله قشری، خستگی و رفاه‌زدگی جمعی و گمان بی‌تفاوتی نسلهای جدید دشمن را به چنین جمعبندی و نظری رسانده است.

جوانی تاکید کرد: روحیه و انگیزه انقلابیگری باید حفظ شود و جوان امروز هم باید انقلابی بماند، به ویژه حوزههای علمیه باید انقلابی مانده و برای حفظ آن تلاش کنند، چرا که انقلابی بودن یعنی حرکتی را که برای رسیدن به قلههای حکومت حق و عدل بر جهان آغاز شده است را تا رسیدن به قله نهایی ادامه داد.

ارسال نظرات