خبرهای داغ:
در قالب طرح رضوان؛

30میلیارد ریال خیران برای مسکن نیازمندان کمک کردند

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: با کمک خیران استان در 9 ماهه امسال برای 265 خانوار فاقد مسکن با هزینه ای بیش از 25 میلیارد ریال مسکن مناسب احداث و خریداری شده است.
کد خبر: ۸۸۰۴۸۷۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، حسین دشتی افزود: طی 9ماهه امسال یک هزار و 298 مسکن مددجویی و فضاهای جانبی آنها با هزینه ای بیش از 18 میلیارد ریال تعمیر و بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و 50 خانوار تحت حمایت فاقد مسکن هستند،افزود: منازل مسکونی یک هزار و 943 خانوار شهری و روستائی نیز نیازمند تعمیر است.

دشتی تعمير و بازسازي مسکن مددجويان، ساخت سرويس بهداشتي، پرداخت وام مسکن، بهسازی منازل مددجویان ساکن روستا و مناطق محروم را از ديگر اقدامات این نهاد عنوان و خاطرنشان کرد: تامین سرپناه برای مددجویان یكی از اولویت های مهم كمیته امداد استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام اینکه طرح رضوان با هدف كمك به تامین مسكن مددجویان تحت حمایت، اجرا می شود، بیان کرد: خیران استان از ابتدای امسال تاکنون در قالب طرح رضوان بیش از 30 میلیارد ریال به مسکن نیازمندان کمک کرده اند.

دشتی با اشاره به اینکه ارتقای سطح کیفی ساختمان‌ها، رعایت اصول فنی، تهیه نقشه مناسب و نظارت دقیق بر مراحل ساخت منازل مددجویی از جمله مواردی است که با دقت اجرا می‌شود،خاطرنشان کرد: ایجاد سرپناه و ساخت مسکن برای مددجویان یکی از مهمترین دغدغه‌های این نهاد است تا خانواده‌های فاقد مسکن مناسب از سرپناهی مستحکم و مقاوم بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اعلام کرد: در سال گذشته 501 واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت پوشش خریداری و احداث شد که این امر بیانگر توجه بیش از حد این نهاد به ایجاد سرپناه برای نیازمندان است.

وی با اشاره به اینکه ساخت و خرید مسکن برای مددجویان همت جمعی و مشارکت همه جانبه مسئولان و مردم خیر را می‌طلبد،بیان کرد: با توسعه همکاری‌ها می‌توانیم یکی از مهم ترین نیازهای خانواده‌های نیازمند را تامین کرده و به توانمندی آنها کمک کنیم.

دشتی خاطرنشان کرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند برای تامین سرپناه خانواده‌های نیازمند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در قالب طرح رضوان به دفاتر کمیته امداد استان تحویل دهند.

وی با بیان اینکه تعمیر، مقام سازی و ساخت حمام و سرویس بهداشتی از دیگر خدمات این نهاد به خانواده‌های تحت پوشش است،اظهار کرد: در سال گذشته 484 مسکن مددجویی تعمیر، تکمیل و بازسازی شده است.

دشتی ساخت حمام و سرویس بهداشتی را یکی از شاخصه‌های اصلی کمیته امداد برای ارتقای سطح بهداشت خانواده‌های تحت حمایت عنوان کرد و گفت: توجه به سلامت خانواده‌های تحت حمایت از جمله دلایل احداث حمام و سرویس بهداشتی است که تا کنون در قالب این طرح توانسته‌ایم در پیشگیری از بیماری‌های احتمالی و ارتقای سطح سلامت و بهداشت خانواده‌ها گام‌های موثری برداریم.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه این نهاد نیازمند کمک خیران است، تصریح کرد: از خیران مسکن ساز آذربایجان شرقی دعوت می شود کمیته امداد را در تحقق بخشیدن به امر مهم ساخت مسکن مددجویی یاری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها