خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: طبس باید به قطب گردشگری مرکز و شرق کشور تبدیل شود که یکی از نکات مهم در این امر ایجاد بوم‌گردها است.
کد خبر: ۸۸۰۴۸۵۲
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید مهدی طلایی‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان طبس با وجود برخی نگرانی‌ها شهرستان آرام و با ظرفیت‌های بالایی است و در حال حاضر بیشتر در حوزه اقتصادی و‌ عمرانی مشکل داریم.

وی تصریح کرد: طبس در زمینه توسعه عقب افتاده است و باید در جهت همدلی و همصدایی از شهرستان، مرکز استان و کشور صدای واحدی برای پیشرفت طبس به گوش برسد و هر کسی حرفی جداگانه نزند تا به نتیجه برسیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اظهار امیدواری از حرکت مثبتی که در کشور اتفاق افتاده و رویکرد دولت در قانون برنامه ششم گفت: یکی از موارد بسیار مهم در صنعت طبس جلوگیری از خام‌فروشی بوده که برای حل این مشکل مصوباتی در اسناد چشم‌انداز بالادستی آمده است.

طلایی‌مقدم ادامه داد: طبس باید به پایتخت صنعت فرآوری با محوریت زغال‌سنگ تبدیل شود و‌ در کشور حرف اول را بزند.

وی افزود: بیش‌ از 1200 کیلومتر خطوط راه‌آهن داریم و در کشور بزرگ‌ترین و حساس‌ترین راه‌آهن شرق در طبس قرار دارد که یک فرصت ویژه برای این شهرستان است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس افزود: طبق سند چشم‌انداز طبس باید حداقل یک مرکز پژوهشی معدنی و مراکز آموزش تخصصی گردشگری معدنی و کشاورزی در طبس ایجاد شود.

طلایی‌مقدم با بیان اینکه باید شهرستان طبس در تولید انرژی‌های پاک و نوین پیشرو باشد، تصریح کرد: طبس باید به قطب گردشگری مرکز و شرق کشور تبدیل شود که یکی از نکات مهم در این امر ایجاد بوم‌گردها است.

وی ادامه داد: طبس در زمینه دامداری، فرآوری صنایع دامداری و کشاورزی و استفاده از آبیاری‌های نوین و اصلاح‌ نژاد اولین شهرستان در خراسان‌ جنوبی است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه منابع زیست محیطی گفت: برندسازی از محیط زیست طبس با محوریت یوز آسیایی در دستور کار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها