عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
فاطمه آجرلو گفت: مطرح کردن بحث شبیخون و نفوذ فرهنگی در زمان های مختلف از سوی رهبر از یک اندیشه عمیق سرچشمه می گیرد و این همان چیزی است که امروز مغفول واقع شده است.
کد خبر: ۸۸۰۴۸۱۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

فاطمه آجرلو عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی اظهار داشت: نگاه مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین جهان نگاهی مقطعی و محدود در یک زمان نیست بلگه نگاه ایشان نگاهی جهانی و با توجه به وضع موجود است.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری دستوری را صادر می کنند اگر دستگاه های متولی امر به درستی آسیب شناسی و مسائل روز را بررسی کنند متوجه خواهند شد که دستور صادر شده برخاسته از یک آسیب شناسی همه جانبه محوراست. بنابراین مطرح کردن بحث شبیخون و نفوذ فرهنگی در زمان های مختلف از سوی ایشان از یک اندیشه عمیق سرچشمه می گیرد و این همان چیزی است که امروز مغفول واقع شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه خاطر نشان کرد: یکی از ابزار های پر نفوذ در حوز کار فرهنگی هنر است و ما هنوز از این ابزار سریع و دقیق و بسیار پرتاثیر آنطور که باید و شاید استفاده بهینه نکرده ایم. با توسعه زیاد بی برنامه و بی بصیرت فضای مجازی که قابل کنترل هم نیستند می بینیم که استعمار با نهایت ظرافت خود در همه افراد جامعه در حال پیاده کردن برنامه های خود بوده و خانواده ها را به سمت مورد نظر هدایت می کند.

آجرلو تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب شورای عالی نظارت بر فضای مجازی را طراحی کردند اما همه دست اندرکاران و متولیان جامعه باید ورود کرده و در حوزه های مختلف تولید فکر و برنامه ای شود تا معضلات فرهنگی که امروز در جامعه هست و با مسائل اجتماعی و اعتیاد و فضای مجازی هم ارتباط بسیار زیادی حل شود.

ارسال نظرات