خبرهای داغ:
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین در نشست با کارکنان این حوزه در استان، ضرورت ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی را مورد تأکید قرار داد و توجه بیش از پیش برای حضور اقشار مختلف مردم در عرصه احسان و نیکوکاری را امر مهم و ضروری خواند.
کد خبر: ۸۸۰۴۷۹۸
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد صیادی، معاون توسعه مشارکت های مردمی استان قزوین در نشست با کارکنان حوزه این حوزه خدمت به مردم را اساس کار امداد خواند و گفت: اساس دین بر خدمت به مردم است و در این میان کار امداد نیز سراسر خدمت است، این خدمت زمانی برجستگی دارد که به محروم ترین و ضعیف ترین اقشار جامعه ارائه می شود.

وی ادامه داد: افتخار امداد خدمت به افراد توانمند جامعه برای رساندن کمک های آنها به نیازمندانی است که باید توانمند شوند از این رو امداد حلقه واسط اغنیا و فقراست، حلقه ای که رسالتش بسط فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد:  ضرورت ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی امری مهم است چراکه موفقیت در این عرصه مستلزم حضور اقشار مختلف مردم در عرصه احسان و نیکوکاری است.

وی خاطرنشان کرد: طی 9 ماهه سال جاری بیش از 58 میلیارد و 658 میلیون و 851 هزار ریال کمک مزردمی در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین از سوی مردم مساعدت شده است که در این زمینه براساس اعلام مرکز، در کشور از وضعیت خوبی برخورداریم.

صیادی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 23 هزار نفر  حامی در طرح اکرام ایتام  و بیش از  5 هزار حامی در طرح اکرام  محسنین وجوه نقدی خود را به صورت ماهیانه به حساب ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد واریز کرده اند.

وی تصریح کرد: کمک های حامیان در این مدت به نسبت مدت مشابه سال گذشته از رشد چهار درصدی برخوردار بوده است که این کمک ها تنها برای همان یتیم هزینه می شود البته بخش از مبالغ پرداختی حامیان به منظور تضمین طرح آتیه، در یک حساب مشخص بنام یتیم پس انداز می شود تا در آینده به عنوان منبع مناسبی برای تأمین هزینه های ازدواج، مسکن و اشتغال آنان هزینه شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: نیکوکاران می توانند علاوه بر مساعدت های نقدی ماهیانه و معمول، حمایت های غیر نقدی در زمینه تأمین پوشاک، مواد غذایی خدمات مسکن شامل خرید و ساخت، ودیعه، کمک های درمانی مساعدت های فرهنگی شامل تجهیزات آموزشی، فرهنگی اعزام به مشهد مقدس و مساعدت برای کمک به تدمین جهیزیه ایتام را نیز عهده دار شوند.

وی تصریح کرد: این ظرفیت های نیکوکاری باید به مردم معرفی شود تا اقشار مختلف بنابر توان و تمکن مالی خویش در این عرصه نیکوکاری وارد شوند البته در عرصه انفاق باید این مهم در جامعه ما مورد توجه قرار گیرد که مبلغ انفاق مهم نیست بلکه حضور افراد در این عرصه و ادای تکلیف دینی و انسانی مهم است.

صیادی یادآورشد: نود درصد ایتام تحت حمایت استان بالای  6 نفر حامی دارند و بخش قابل توجهی از مشکلات معیشتی  آنان از محل مبلغ واریزی حامیان مرتفع می شود.

در ادامه برخی از کارکنان این حوزه نظرات و دیدگاه های خویش را برای ارتقای فعالیت های این حوزه

ارائه کردند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها