سيدمجتبي نوريان، مدير ارتباطات و امور رسانه بنیاد فرهنگی روایت برگزاري اين جشنواره را در راستاي تأکيدات مقام معظم رهبري درباره هنر مقاومت دانست و ابراز اميدواري کرد اين جشنواره در سال‌هاي آينده گسترش بيشتري بيابد.
کد خبر: ۸۸۰۴۷۲۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
         
به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، سید مجتبی نوريان مدیر ارتباطات و امور رسانه بنیاد فرهنگی روایت گفت: چهارمين جشنواره جهاني هنر مقاومت امروز در شرايطي برگزار مي‌شود که جهان پيرامون ما، دستخوش تحولات و جنايات مختلف است. امروزه در کنار مدافعان حرم که عاشقانه از حريم اهل بيت(ع) دفاع مي‌کنند، وظيفه هنرمندان در پشت خط مقدم اين است که بتوانند با ايمان راسخ‌شان براي آشکار ساختن و از بين بردن پايه‌هاي فکري و اعتقادي نظام سلطه قدم بردارند. 
وي تأکيد کرد: با توجه به تأکيد مقام معظم رهبري که فرموده‌اند هنر امروز ايران، هنر مقاومت است نه هنر تسليم و سازش، اميد است روز به روز سطح برگزاري اين جشنواره گسترش يابد و شاهد خلق آثار هنري بيشتري در حوزه مقاومت جهت دوره‌هاي بعد باشيم. 

نوريان با بيان اينکه بنياد فرهنگي روايت يکي از نهادهاي برجسته فرهنگي کشور است که با سابقه‌اي بيش از دو دهه، امروزه به عنوان ميراث گرانبهاي سيد شهيدان اهل قلم، سيدمرتضي آويني در راستاي ترويج و گسترش فرهنگ مقاومت و پايداري با استفاده از اقدامات فرهنگي و هنري فعاليت مي‌نمايد، افزود: جشنواره جهاني هنر مقاومت يکي از اقدامات فرهنگي و اثربخش و مؤثر اين نهاد فرهنگي در حوزه فرامرزي مي‌باشد.
 
مدیر ارتباطات و امور رسانه بنیاد فرهنگی روایت گفت: انجمن هنرهاي تجسمي انقلاب و دفاع مقدس به عنوان يکي از زيرمجموعه‌هاي تخصصي اين نهاد توانسته با استفاده از ظرفيت هنرمندان عرصه تجسمي ايران و جهان (هنرمندان نقاش، طراح، کارتونيست، کاريکاتوريست و مجسمه‌ساز) اين رويداد عظيم فرهنگي را جريان‌سازي ‌نمايد. 
 
وي با اشاره به اينکه فراخوان جشنواره در ارديبهشت‌ماه سال جاري در چهار رشته اعلام‌ شد، ادامه داد: دبيرکل اين جشنواره جناب آقاي دکتر حبيب‌الله صادقي، از اساتيد برجسته دانشگاه هنر مي‌باشند. 
 
نوريان درباره نحوه برگزاري اين جشنواره جهاني گفت: تمامي دانشگاه‌هاي هنر کشور روي اين جشنواره متمرکز بوده و ورک‌شاپ‌هايي جهت خلق آثار هنري در اين دانشگاه‌ها برگزار شد.نهايتاً حدود 4 هزار اثر از ايران و 71 کشور جهان به دبيرخانه جشنواره ارسال شد. 
 
وي در ادامه تأکيد کرد: نمايشگاهي که در حال حاضر در موزه صبا شاهد برپايي آن هستيم، شامل 600 اثر برگزيده است که از سوي هيئت داوران جشنواره، داوري و انتخاب شده‌اند.مدیر ارتباطات و امور رسانه بنیاد فرهنگی روایت در پايان گفت: اين نمايشگاه تا بيستم دي‌ماه در فرهنگستان هنر، موزه صبا از ساعت 10 الي 18 براي بازديد علاقه‌مندان برپا مي‌باشد.
آيين اختتاميه و تقدير از برگزيدگان، هجدهم دي‌ماه در فرهنگستان هنر با حضور شخصيت‌هاي فرهنگي و هنري کشور و هنرمندان اين عرصه و عموم مردم عزيز کشورمان برگزار خواهد شد. 
ارسال نظرات