در پی اقدام دولت در پوشش طرح اطلاع رسانی و تعامل مستقیم با مردم مبنی بر ریاست معاونین سیاسی و امنیتی استانداری ها بر ستادهای تبلیغاتی روحانی برای انتخابات ۹۶ و استفاده از امکانات دولتی برای این امر نظر مسئولین دولتی و استانی را در این خصوص جویاشدیم که در ادامه می خوانید.
کد خبر: ۸۸۰۴۶۵۴
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   دولت در اقدامی کم سابقه و با ابلاغ فوق العاده، در  پوشش طرحی به نام "اطلاع رسانی و تعامل مستقیم با مردم” عملا دستور تشکیل ستادهای تبلیغاتی حسن روحانی برای انتخابات ۹۶ را در استانداری ها و فرمانداری های سراسر کشور صادر کرده است.در این ابلاغیه ۱۹ ماده ای ریاست این ستاد تبلیغاتی بر عهده معاونین سیاسی و امنیتی استانداری ها (مجریان مستقیم انتخابات) و نظارت بر عملکرد این ستاد به استانداران واگذار شده است، که استفاده از امکانات دولتی در جهت تبلیغ های انتخاباتی کاری خلاف قانون است و باید با متخلفین برخورد قاطعی صورت گیرد.
 ولی الله نانوا کناری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان در این رابطه گفت: بر اساس قانون هیچکس حق ندارد از امکانات دولتی در جهت تبلیغات انتخاباتی استفاده کند و هر سازمان و فردی که از این امکانات استفاده کند این جرم تلقی شده و بر اساس قانون باید با آن ها برخورد شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه تصریح کرد: فرقی نمی کند که چه رده سازمانی خواه برای ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس و یا مجلس خبرگان این کار را انجام داده باشد در هر صورت استفاده از امکانات دولتی برای انتخابات ممنوع است و اگر از این امکانات استفاده کنند جرم تلقی می شود  و مسئولین امر باید با این موضوع برخورد قاطعی کنند.
 
محمد علمی، قائم مقام نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: چنین چیزی قطعا صحیح نیست و این عمل، خلاف مصلحت نظام و شرع است که در زمان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری هم استفاده از امکانات دولتی ممنوع و تحریم بوده است.
علمی در پایان خاطر نشان کرد: از امکانات دولتی به هیچ وجه نباید استفاده شود و در تمام دنیا هم به همین صورت است و این مسئله خواست نظام ما نیست در هر صورت شورای نگهبان و مسئولین نظام قطعا با این موضوع برخورد خواهند کرد.
امیدواریم که شاهد واکنش و برخورد قاطع مسئولین در قبال هر تخلفی که صورت  می گیرد باشیم و اجازه ندهیم که عده ای از امکانات بیت المال به نفع خود سودجویی کنند و جلوی این بی قانونی ها گرفته شود.
ارسال نظرات