خبرهای داغ:
مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین اذعان کرد: اگر مردم امام زمان خود را بشناسند به راحتی راه را پیدا می‌کنند و اگر شناخت لازم را نداشته باشند راه را گم کرده و انسانی که راه را گم کرده است هرگز به هدف خود نخواهد رسید.
کد خبر: ۸۸۰۴۶۴۱
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت 7 ربیع‌الثانی ولادت امام حسن عسکری(ع) و در خصوص سیره زندگی ایشان اظهار کرد: امام یازذهم در شرایطی زندگی می‌کردند که افراد جامعه برای مراجعه به ایشان با مشکلات بسیاری مواجه بودند.

وی افزود: امام یازدهم در شرایط سخت و خفقان زندگی می‌کردند و حکومت اجازه نمی‌داد مردم با ایشان دیدار کنند و سوال هایشان را از آن حضرت بپرسند.

این مسئول توضیح داد: به دلایل شرایط سخت و خفقان موجود در زمان، یکی از یاران امام برای دیدن ایشان و پرسیدن سوال‌هایش از آن حضرت مجبور می‌شود که خود را به شکل یک میوه‌فروش در بیاورد تا ماموران حکومتی مانع از ملاقاتش نشوند.

مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قزوین متذکر شد: معرفی امام بعد از خود در شرایط خفقان جامعه، برخورد خوب و مناسب با مردم و رسیگی به مشکلات مالی و هدایتی مردم آن هم در آن شرایط دشوار از اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی امام حسن عسکری(ع) است.

کاظم‌لو تشریح کرد: معرفی امام بعد از خود و هم‌چنین امام دوازدهم که منجی همه عالم است از مهم‌ترین وظایف ائمه بزرگوار بوده است که امام یازدهم به دلیل خفقان موجود در جامعه و حساسیت شناخت امام دوازدهم، مسئولیت مهم‌تر و خطیرتری را عهده‌دار بودند.

وی بر لزوم شناخت امام در جامعه امروز تاکید کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم که نسبت به امام زمان خود شناخت کافی داشته و اماممان را به دیگران نیز معرفی کنیم.

این مسئول شناخت امام را سبب تشخیص راه از بیراهه دانسته و تصریح کرد: اگر مردم امام زمان خود را بشناسند به راحتی راه را پیدا می‌کنند و اگر شناخت لازم را نداشته باشند راه را گم کرده و انسانی که راه را گم کرده است هرگز به هدف خود نخواهد رسید.

کاظم لو خوشرویی و رعایت احترام را از دیگر سیره‌های عملی زندگی ایشان عنوان کرد و افزود: امام یازدهم همواره در برخورد با دیگران احترام را رعایت می‌کردند و کسی را با تندخویی از خود نمی‌راندند، لذا ما نیز باید به پیروی از ایشان در اجتماع با حرمت رفتار کنیم.

مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قزوین تبیین کرد: رسیدگی به بینوایان و نیازمندان از دیگر ویژگی‌های آن حضرت بود که علیرغم وجود مشکلات عدیده به نحو احسنت آن را در جامعه عملی می‌کردند و تجاربشان را در اختیار مردم قرار می‌دادند.

این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر همه مردم در زندگیشان از ائمه بزرگوار الگو بگیرند و و تجاربشان را نیز در اختیار هم‌نوعانشان قرار دهند قطعا از وقوع بسیاری از خطرات در جامعه جلوگیری می‌شود.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها