مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان:

دستگیری یک فرد متخلف به جرم زنده گیری و نگهداری یک بحله شاهین در ابهر

فرد متخلف به جرم زنده گیری و نگهداری غیرمجاز یک بحله شاهین در شهرستان ابهر توسط محیط بانان دستگیر شد.
کد خبر: ۸۸۰۴۶۳۲
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان گفت: محیط بانان شهرستان ابهر حین گشت و کنترل مناطق روز جمعه مورخ 17 دی ماه یک فرد متخلف را به جرم زنده گیری و نگهداری یک بحله شاهین در اراضی ازناب از توابع ابهر دستگیر و فرد متخلف به مراجع قضایی شهرستان معرفی گردید.

سید رضا موسوی افزود: روز گذشته فرد متخلف به جرم زنده گیری و نگهداری غیرمجاز یک بحله شاهین در شهرستان ابهر توسط محیط بانان دستگیر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان اظهار داشت: متخلف در حین آموزش شکار به یک بحله شاهین با استفاده از یک قطعه بلدرچین به عنوان طعمه، در جاده ازناب توسط محیط بانان دستگیر شد .

وی با بیان اینکه فرد متخلف بومی می باشد ادامه داد: طبق اظهارات متخلف، این شاهین در اوایل تابستان در اراضی ابهر توسط فرد دستگیر شده زنده گیری شده و تاکنون در منزل نگهداری شده است و کاملا دست آموز می باشد.

موسوی گفت: این پرنده باتوجه به مدت زیاد نگهداری در قفس قدرت بازگشت به طبیعت را نخواهد داشت و متخلف می بایست بابت ضرر و زیان وارده به این حیوان مبلغ 60 میلیون تومان جریمه پرداخت نماید و از جنبه عمومی جرم نیز مقامات محترم قضایی شهرستان جرائمی را در نظر خواهند گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان در پایان افزود: پرونده متخلف به مقامات قضایی شهرستان ابهر ارسال گردیده و در دست برسی می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار