خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه پیام‌نور بوئین‌زهرا اذعان کرد:اثبات حسن نیت و پایبندی به توافقات یک اصل مهم در روابط بین‌المللی است و هرگز نباید نقض برجام از سوی ایران صورت پذیرد چراکه باعث مخدوش شدن چهره ایران در سطح جهانی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۴۶۳۱
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

دکتر تقی نبئی رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص سالروز امضا شدن توافق‌نامه برجام اظهار کرد: طرف مقابل ما در برجام از دشمنان اصلی ما است که هرگز نمی‌تواند دوست ما باشد.

وی اضافه کرد: امریکا از هر فرصتی استفاده می‌کند تا شرایط را به نفع خودش تغییر دهد و ما باید در برخورد با آمریکا بسیار آگاهانه و هوشیارانه عمل کنیم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز قزوین تصریح کرد: در سطح توافقات بین‌المللی اگر دو کشور با یکدیگر مشکلی نداشته باشند همواره در صدد آن هستند که طوری توافق را پیش ببرند که دیگر کشورها نیز خواهان عقد قرارداد با آن‌ها شوند ولی در توافق برجام باید دانست که آمریکا دشمن همیشگی ما است.

نبئی ادامه داد: در توافق برجام از ابتدا مشخص بود که ما با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهیم بود و باید هر لحظه آماده نارو زدن از طریق طرف مقابلمان که دشمن ماست باشیم.

وی توافق نامه برجام را یک قرارداد بین‌المللی مهم عنوان کرد و گفت: اثبات حسن نیت و پایبندی به توافقات یک اصل مهم در روابط بین‌المللی است و هرگز نباید نقض برجام از سوی ایران صورت پذیرد چراکه باعث مخدوش شدن چهره ایران در سطح جهانی می‌شود.

این مسئول در ادامه تبیین کرد: اگر طرف مقبل ما در توافق برجام خلف وعده کرده است باید کارشناسی‌های دقیقی در این حوزه صورت بگیرد و خلف وعده‌ها و مشکلات از طریق مراجع قضائی بین‌المللی برطرف گردد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز قزوین مطرح کرد: متاسفانه ما آن تاثیری را که می‌خواستیم در اقتصاد کشورمان حاصل شود را ندیدیم و دستیابی به حداقل پیشرفت اقتصادی که آرزوی ما بود محقق نشد.

نبئی خاطرنشان کرد: آقای ترامپ و دیگر سران آمریکا همواره در پی منافع خود هستند و تصمیمی را اتخاذ می‌کنند که سود بیشتری را برایشان به همراه بیاورد لذا لازم است مسئولین ما نیز برای رسیدن به حداقل پیشرفت‌های کشور تمام تلاششان را به کار گیرند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها