دومین جشنواره ملی گل ارکیده با هفت نوع گل ارکیده برتر تجاری در فضای سرپوشیده 500 متر‌مربعی و یک هزار و 500 متر‌مربع فضای آزاد در نوشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۴۵۹۷
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمدرضا رضوی‌زاده از برپایی دومین جشنواره ملی گل ارکیده از 13 تا 15 بهمن‌ماه در باغ گیاه‌شناسی شهرستان نوشهر خبر داد.

وی با بیان اینکه تاکنون 12 تولیدکننده و صادرکننده بزرگ گل ارکیده کشور برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند ادامه داد: دومین جشنواره ملی گل ارکیده با هفت نوع گل ارکیده برتر تجاری در فضای سرپوشیده 500 متر‌مربعی و یک هزار و 500 متر‌مربع فضای آزاد برگزار می‌شود.

رضوی‌زاده خاطرنشان کرد: پنج شرکت بزرگ دانش بنیان ایران در این جشنواره شرکت خواهند کرد و به معرفی تولیدات خود برای ارتقا علمی تولید تجاری و افزایش ارزش صادرات می‌پردازند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: تاکنون 280 هزار لیتر گازوئیل به عنوان سوخت جایگزین و ذخیره زمستانی برای واحدهای فعال بخش دام و طیور این شهرستان تخصیص و توزیع شده است.

سید شبیر موسوی افزود: برای مقابله با سرما و احتمال قطعی یا افت فشار گاز تاکنون 280 هزار لیتر گازوئیل به عنوان سوخت جایگزین و ذخیره زمستانی برای واحدهای فعال بخش دام و طیور شهرستان میاندورود تخصیص و توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود ادامه داد: سوخت تویع شده در اختیار شرکت شیر و گوشت مهدشت، مرغداری های گوشتی و مادر و دامداری های این شهرستان قرار داده شد.

مدیر جهاد کشاورزی نکا از اجرای سایت الگویی کلزا در 404 هکتار از مزارع زیرکشت این محصول در این شهرستان خبر داد.

علی طاهری امیری گفت: به منظور اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای توسعه کشت دانه‌های روغنی و انتقال دانش و اطلاعات به بهره برداران بخش کشاورزی، دومین کارگاه آموزشی ترویجی با عنوان تغذیه گیاهی و مبارزه با علف‎های هرز کلزا در روستای زرندین شهرستان نکا برگزار شد.

وی هدف از اجرای سایت الگویی را ارتقا دانش فنی بهره برداران و افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: سایت الگویی کلزا با مشارکت 25 کشاورز پیشرو و فعال و مشارکت سایر کلزاکاران منطقه بالغ بر 404 هکتار از مزارع کلزای روستای "زرندین، اومال و قلعه سر" شهرستان نکا را زیر پوشش دارد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: 95 هکتار از اراضی شالیزاری سوته فریدونکنار تجهیز و نوسازی می‌شود.

محمدرضا ضیایی درباره روند اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزارهای روستای سوته شهرستان فریدونکنار گفت: طرح تجهیز و نوسازی زمین‌های شالیزاری از آذرماه امسال در این روستا در سطح 95 هکتار آغاز شد و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی ملی در حال اجرا است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت که امسال تاکنون بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ایجاد گلخانه در کشور پرداخت شده است.

محمد علی طهماسبی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی گل و گیاه در آمل گفت: از محل تسهیلات بانکی تاکنون 513 هکتار گلخانه روباز و سربسته به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: با پرداخت این تسهیلات مساحت گلخانه‌های کشور به بیش از 10 هزار هکتار افزایش یافته است.

فرماندار قائم‌شهر گفت: خرید تضمینی مرکبات همچنان ادامه دارد و باغ‌داران خسارت‌دیده باید با مراجعه به انبار اتحادیه تعاون روستایی قائم‌شهر واقع در جنب پل تلار، ضلع جنوبی دانشگاه آزاد مرکبات خود را تحویل دهند.

مهدی محمدی با بیان اینکه 12 تیم از کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان به همراه دهیار منطقه با بازدید از باغ‌ها، مرکبات پای درختی را ارزیابی و با قیمت هر کیلو 350 تومان خریداری و از چرخه مصرف خارج می‌کنند، گفت: دولت بسته‌های حمایتی خوبی برای جبران خسارت ناشی از برف و یخ‌بندان اخیر مصوب کرده است.

وی افزود: خرید تضمینی پرتقال درجه یک به ازای هر کیلوگرم با قیمت 834 تومان، درجه دو با قیمت 720 و پرتقال درجه سه یخ‌زده برای آب میوه‌گیری با قیمت 550 تومان از برنامه‌های حمایتی دولت به باغ‌داران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها