فرمانده سپاه بهاباد از برگزاری روز شهرستان و روز ملا عبدالله در بهاباد خبر داد و گفت : این مراسم به مناسبت روز شهرستان و علامه ملا عبدالله بهابادی در سالن مقبره آخوند ملا عبدالله بهابادی برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۰۴۵۰۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، سرگرد پاسدار احمد حاجی زاده گفت : در این مراسم که از سوی فرهنگی اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج بهاباد برگزار میشود حجت الاسلام بشکانی امام جمعه شاهدیه یزد سخنرانی می کند.

حاجی زاده به ساعت و زمان برگزاری این مراسم اشاره کرد و افزود : مراسم روز بزرگداشت شهرستان بهاباد و روز ملاعبدالله صاحب حاشیه در روز یکشنبه19/ 7/95ساعت 15 بعداز ظهر در سالن مقبره آخوند ملا عبدالله بهابادی برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه بهاباد از عموم شهروندان بهابادی دعوت کرد تا در این مراسم شرکت نمایند.

تمجید مقام معظم رهبری از آخوند ملاعبدالله بهابادی در جمع طلاب و فضلای استان یزد

در علوم اسلامی، در تفسیر، در ریاضیات، در فقه، در حدیث، شخصیت‌های برجسته­ای از این منطقه کویری- حاصلخیز نیروی انسانی- برخاسته اند. یزد را دارالعباده گفته اند؛اما اگر یزد را دارالعلم هم بنامیم سخنی به گزافه نگفته ایم... مثلا فرض بفرماییدملاعبدالله صاحب حاشیه،که مال همین بهاباد شماست استاد شیخ بهایی- معاصر با مقدساردبیلی- استاد منطق و فلسفه و ریاضیات و صاحب مدارک؛ خیلی نکته اساسی‌ای است. صاحب مدارک می دانید در بین فقهای ما- فقهای متاخرین- جزو برجسته هاست. استاد علوم عقلیِ صاحب مدارک، همین ملاعبدالله است و آن وقت نکته جالب که حالا الان یادم آمد درمورد زندگی ملاعبدالله عرض بکنم این عالم دینی برخلاف آن چه که امروز ممکن است بعضیگوشه کنار تصور کنند در متن فعالیت‌های سیاسی قرار گرفت و قرار داشت. 

ایشان معاصر شاه عباس بود. شاه عباس رفت عراق-نجف- زیارت کرد اوضاع نجف را نابسامان دید،ملاعبدالله را گذاشت متولی آستان مقدس حضرت امیرالمومنین (علیه الصلوه والسلام). وآنوقت وضع آن جور بود که آن کسی که رئیس و خزانه دار آستان امیرالمومنین بود رئیس نجف هم بود. ملاعبدالله صاحب حاشیه حاکم نجف- شاید این را اکثرا ندانید- و جالب این است که حکومت در خانواده ملاعبدالله سال های متمادی ماند. تا زمان جعفر کاشف الغطاء وبعد از ایشان خاندان ملالی (ملاها)حکومت می کردند.

ارسال نظرات