رئیس جمهور براساس چه گزارشی نرخ رشد اقتصادی را ۶ درصد اعلام کرد؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه گزارش نرخ رشد اقتصادی ‌‌امسال هنوز از ‌بانک مرکزی منتشر نشده است، گفت: رئیس جمهور براساس چه گزارشی نرخ رشد اقتصادی را ۶ درصد اعلام کرد.
کد خبر: ۸۸۰۴۴۶۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
  به گزارش خبرگزاری بسیج،  محمدرضا پورابراهیمی در جلسه فعالان اقتصادی استان کرمان با تقوی‌نژاد رئیس سازمان مالیاتی کشور در اتاق بازرگانی کرمان اظهار‌داشت: جلسات مستمری در کمیسیون اقتصادی مجلس در حوزه مالیاتی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد اصلاحات اساسی در قانون مالیات بر ارزش افزوده انجام شود گفت: آمادگی داریم با توافق سازمان مالیاتی برای اینکه گره‌ای از مشکلات باز شود در قالب طرحی در برنامه ششم توسعه و بودجه 96 آن را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فلسفه تشکیل این جلسه مراجعات زیاد فعالان اقتصادی استان به نمایندگان استان در مورد افزایش سهم مالیاتی استان کرمان است افزود: عدالت مالیاتی باید به طور واقعی بین استان‌ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی باید در دستور کار باشد خاطر‌نشان کرد: مجلس با این موضوع کاملا وفاق دارد و هرگونه فرار مالیاتی را به دور از عدالت می‌داند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی در سال گذشته چهار دهم درصد است و امسال گزارش بانک مرکزی منتشر نشده است اظهارداشت: رئیس جمهور بر اساس گزارش منتشر نشده نرخ رشد اقتصادی را بالغ بر 6 درصد اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود که این عدد نرخ رشد اقتصادی با کجا هم‌خوانی دارد گفت: نباید در شرایط رکود با افزایش سهم مالیات فعالان اقتصادی را از صحنه رقابت خارج کنیم و در حال حاضر سهم مالیاتی استان کرمان بیش از 31 درصد مصوب شده که ظرفیت پرداخت آن در استان کرمان نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار