امام‌جمعه اهل سنت تربت‌جام بیان داشت: اگر زکات اموال پرداخت شود، فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۰۴۳۹۱
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی در جمع برترین‌های کشاورزی شهرستان تربت جام با اشاره به آلوده‌ شدن رزق و روزی مردم با عدم پرداخت زکات گفت: رفتارهای مسلمانان در امر نزولات آسمانی بسیار مؤثراست و پرداخت نکردن زکات باعث آلوده‌شده رزق و روزی مردم می‌شود.

وی توصیه کرد: مال‌اندوزی از هر راهی مشکل‌آفرین می‌شود، کشاورزان و دامداران محصول خود را پایمال و بی‌برکت نکنند و هر چه از زمین می‌روید زکات به آنان تعلق می‌گیرد و در سایر مسائل به یکدیگر رحم کنید تا خداوند به شما رحم کند.

وی تصریح کرد: اگر زکات اموال پرداخت شود، فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت و اگر افراد میلیاردها تومان در سایر امور خدماتی و رفاهی هزینه کنند جای پرداخت حتی یک تومان زکات را نمی‌کند.

امام‌جمعه اهل سنت خاطرنشان کرد: افراد فقیری در جامعه هستند که با در دست گرفتن قبوض به دفاتر امامان جمعه و سایر ادارات سطح شهر برای دریافت کمک مراجعه می‌کنند که یارانه دولت هم کفاف هزینه‌های زندگی‌شان را نمی‌کند.

جامی الاحمدی با اشاره به جولان متکدیان و معتادان در سطح شهر تأکید کرد: جامعه نباید گدا پرور باشد، مسئولان و خیرین با ایجاد گرم‌خانه و تولید کار آنان را جمع‌آوری و ساماندهی کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها