امام‌جمعه تربت‌جام در جمع نخبه‌های قرآنی قطب شهید دهقان؛

قرآن؛ رکن زندگی و سعادت بشر را تضمین می‌کند

امام‌جمعه تربت‌جام بیان داشت: قرآن؛ رکن زندگی و سعادت بشر را تضمین می‌کند.
کد خبر: ۸۸۰۴۳۸۹
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام طاهری در جمع اساتید فرهنگيان و نخبه‌های قرآنی قطب شهيد دهقان در تربت جام خطاب به دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت گفت: باید قرآن سرلوحه کار و رکن زندگی قرار گیرد چون سعادت دنیا و آخرت بشر را تضمین می‌کند.

وی افزود: همگان و به‌ویژه فرهنگیان و اساتید مراکز آموزش عالی و حوزوی به‌اندازه درک خود از منبع عظیم قرآن بهره ببرند و به دیگران انتقال دهند.

وی با اشاره به جایگاه نهج‌البلاغه تصریح کرد: نهج‌البلاغه تفسیر عینی قرآن کریم است و بهترین مُفسر قرآن امیر مؤمنان حضرت علی (ع) است.  

امام‌جمعه تربت‌جام خاطرنشان کرد: قرآن کریم برای همه مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، خانواده،وحدتی و... برنامه دارد و همه محتوای قرآن را باید خوب درک نموده و به آن جامعه عمل بپوشانند.

طاهری تأکید کرد: یکی از مطالبه‌های مقام معظم رهبری وجود ده میلیون حافظ قرآن در جامعه است بنابراین همگان در راستای تحقق منویات معظم له تلاش وافر داشته باشند.

در ادامه معاون پرورشي و تربیت‌بدنی کل آموزش‌وپرورش  خراسان رضوي  با قدردانی از ميزباني  تربت‌جام در دومين دوره مسابقات قرآني  فرهنگيان قطب شهيد دهقان گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ ، ترتيل، قرائت ، نهج‌البلاغه و احکام و نماز با رقابت 400 نخبه قرآنی از شهرستان‌های  تربت‌جام ، تايباد ، بارز و صالح‌آباد به ميزباني  تربت‌جام به مدت دو روز برگزار و برترین‌های  اين دوره به مرحله استاني  راه يافتند.

دکتر منصوريان افزود: فرهنگيان استان خراسان در اولين دوره از اين مسابقات مقام اول در سطح کشور را  کسب  کردند و اين انتظار از فرهنگيان  قرآني  خراساني است که در عرصه‌های قرآني  پیش‌قدم باشند.

وی توصیه کرد: فرهنگیان با بهره‌گیری از معارف قرآنی  دانش آموزان را با کلام وحي آشنا نمایند.

گفتنی است؛ بارأی  هیئت‌داوران 30 نفر از  فرهنگيان «زن و مرد» به مرحله استاني  معرفي  شدند .

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها