خبرهای داغ:

بازدید مسئولین وزارتی آموزش و پرورش از مدارس شهرستان سلماس

رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش به اتفاق هیئت همراه از مدارس حرفه ای آمنه ، دبستان فرهنگیان ، ام کلثوم ، نمونه دولتی آیت ا... خامنه ای و مرکز مشاوره خانواده سلماس بازدید بعمل آورد.
کد خبر: ۸۸۰۴۳۴۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، " محمد رضا ولی زاده " رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درحاشیه بازدید از مدارس سلماس گفت : یکی از مجاری ارتباط والدین و مدارس، انجمن اولیا و مربیان است بطوری که برخی از انجمن های اولیا و مربیان به مثابه اتاق فکر ‏مدیر مدرسه نام می برند.

ولی زاده در خصوص وظایف اولیا و مربیان گفت: رویکرد اصلی و حاکم بروزارت آموزش و پرورش در حوزه مشارکت اولیا براین است که ما از ظرفیت های والدین در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی استفاده کنیم و بنا به قوانین درج شده در آئین نامه های موجود انجمن های اولیا و مربیان باید با حضور حد اکثری والدین و در همه امور پرورشی و آموزشی و دیگر زمینه ها مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه موفق حاصل پیوند اولیا و مربیان است افزود : البته ما دراین آئین نامه ها و مستندات قانونی شرح وظایفی داریم که این شرح وظایف ناظر برنقش برنامه ریزی و تصویبی والدین است، مشارکت ها بیشتر در زمینه فکری است، بطوری که می توان ازاین حیث مدرسه را مانند مجلس تصور کرد

ولی زاده تاکید نمود : والدین حق دارند برنامه های مدرسه را مصوب کنند، در واقع هدف ما استفاده از نظرات مشورتی انجمن اولیا و مربیان است، به همین دلیل مدیرمدرسه باید تمامی امور یکساله اداره مدرسه را در ابتدای سال مطابق با استانداردهای تعیین شده و پس ازتشکیل انجمن اولیا و مربیان به آنها ارائه کند وموافقت آنها را نیز بگیرد.

رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اعضای انجمن اولیا و مربیان 5 نفرند گفت: این اعضا در هر شرایطی می توانند نظر خود را به تصویب برسانند که این امر از نظر ما بسیار حائز اهمیت است.

" رضایی " معاون مالی انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت : آموزش خانواده به عنوان يكي ازمهمترين انواع آموزشهاي غيررسمي از بخشهاي مهم برنامه ريزي و طراحي نظام كلان آموزش ملي به حساب مي آيد .

وی افزود : انجمن اولیاء براى بالا بردن آگاهى خانواده ها و تقويت مشاركت آنها، كلاس هاى آموزش خانواده را در طول سال تحصيلى برگزار مى كند . انجمن براى بالا بردن آگاهى خانواده ها و تقويت مشاركت آنها، كلاس هاى آموزش خانواده را در طول سال تحصيلى برگزار مى كند.

رضایی در ادامه بیان کرد : درهر مجموعه ای مدیر به عنوان اثر گذار ترین عامل در موفقیت آن در دست یابی به اهداف قلمداد می شود و از این رو نگاه مدیر مدرسه به انجمن اولیا و مربیان و مشارکت اولیا در امور مدرسه نقش اساسی در نزدیکی یا دوری اولیا به مدرسه ایفا می کند .

رسول موسی زاده مدیر آموزش و پرذورش سلماس در ادامه ، وجود انجمن اولیا و مربیان در مدارس را منشأ اثر در آموزش و پرورش دانست و بیان داشت: برای موفقیت در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به مشارکت و همکاری اولیای خانه و مدرسه و عوامل دیگر تأثیرگذار نیاز است.

ارسال نظرات