معاون هماهنگ ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد

مقابله با تحریف ارزش‌های دفاع مقدس تکلیف بنیاد حفظ آثار

معاون هماهنگ ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دوران 8 سال دفاع مقدس مهم‌ترین و اصلی‌ترین دستاوردهای نظام هستند؛ هرگز نباید اجازه دهیم که این دوران به فراموشی سپرده شود یا مورد تحریف قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۰۴۳۳۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار محمد تقی عصار پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره سالروز عملیات کربلای 5 گفت: عملیات در حالی رقم خورد که عملیات کربلای ۴ که در نخستین روزهای دی‌ماه برگزار شده بود به دلیل همکاری آمریکا در ارائه عکس‌های هوایی عملیات به رژیم بعث عراق رزمندگان ما در این عملیات شکست خوردند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس بلوک شرق و غرب کمر به نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسته بودند و اقدامات ناجوانمردانه‌ای را علیه انقلاب اسلامی رقم می زدند که نمونه آن همراهی این کشورها در حمله دشمن به کشور و عملیات کربلای 4 بود.

معاون هماهنگ ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در عملیات کربلای 4 به ظاهر رزمندگان ما شکست خوردند، اما خوشبختانه با همراهی و حمایت مردم از جبهه‌های نبرد در مدت کوتاهی موفق شدیم توانایی لازم را کسب کرده و در 19 دی ‌ماه در جریان عملیات کربلای 5 به پیروزی دست پیدا کردیم.

سردار عصار با اشاره به نقش عملیات کربلای 5 در تثبیت قدرت دفاعی و نظامی ایران گفت: دشمن در عملیات کربلای ۵ به قدرت واقعی جمهوری اسلامی ایران پی برد و متوجه این مهم شد که رزمندگان اسلام توانا هستند و این امکان برای ما وجود دارد که بتوانیم بصره و بغداد را هم تسخیر کنیم.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دوران 8 سال دفاع مقدس مهم‌ترین و اصلی‌ترین دستاوردهای نظام هستند؛ هرگز نباید اجازه دهیم که این دوران به فراموشی سپرده شود یا مورد تحریف قرار گیرد، صیانت از دو عنصر انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس وظیفه همه دستگاه‌ها است.

معاون هماهنگ ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: آثار دفاع مقدس باید نگهداری، حفظ و نشر پیدا کند و در اختیار نسل آینده این انقلاب قرار گیرد؛ از این رو بایستی در زمینه نهادینه کردن فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت با جدیت بیشتری گام برداشته شود.

سردار عصار با اشاره به اینکه نهاد نشر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید در تمام اجزای استان مشاهده شود، گفت: نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک رویکرد است و بایستی در اجزای تمامی ادارات نیز وجود داشته باشد؛ همه باید نسبت به دفاع مقدس و حفظ و نشر این مهم در جامعه برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر تسریع در تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان تصریح کرد: شهرداری‌ها پرچمدار حمایت از نهادهایی مانند حفظ آثار هستند که در استان مرکزی خوشبختانه این حمایت، همکاری و تعامل وجود دارد، تکمیل این باغ موزه در معرفی نقش استان در دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت بسیار حائز اهمیت است.

معاون هماهنگ ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه سبک زندگی رزمندگان، سبک و سیره رفتاری رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس یک الگوی موفق برای همه دوران تاریخ انقلاب است، گفت: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری شهدا چشم و چراغ ملت هستند و همه در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در سازمان، نهاد و اداره خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات