فرمانده سپاه روح‌الله

حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه‌ای همگانی است/برگزاری کنگره امیران، سردارن و بیش از ۷ هزار شهید استان مرکزی

فرمانده سپاه روح‌الله با تاکید بر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان وظیفه‌ای همگانی، گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی از جمله ابزارهایی محسوب می‌شود که برای استخراج این گنج ارزشمند به‌کار گرفته شده و این بنیاد به سهم خود تاکنون اقدامات بسیاری انجام داده است.
کد خبر: ۸۸۰۴۳۲۳
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تاریخ را آئینه‌ای تمام عیار برای شناخت عوامل دانست و گفت: همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند تاریخ معلم انسان‌هاست. همچنین در آموزه‌های دینی و قرآنی ما بر عبرت گرفتن از تاریخ تاکید شده است.

وی افزود: حوادثی که در تاریخ رخ داده است دارای علت و معلول است و از سوی دیگر فرازمانی و فرامکانی هستند. تاریخ آیینه‌ای تمام‌عیار برای شناخت عوامل پیروزی و شکست محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین حوادث تاریخ ایران اسلامی است که رهبر فرزانه انقلاب این واقعه را به عنوان گنجی ارزشمند عنوان کرده و برکشف این گنجینه ارزشمند تاکید دارند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی در ادامه افزود: مقام معظمر هبری تاکید دارند که این گنج توسط اهلش استخراج شود و به نسل آینده منتقل شود و هر فردی به اندازه فهم و درک شخصی خود از این گنج در راستای ثابت قدمی در مسیری که امام راحل پیش‌روی ما گذاشته‌‌اند، بهره‌مند بگیرد.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی از جمله ابزارهایی محسوب می‌شود که برای استخراج این گنج ارزشمند به‌کار گرفته شده و این بنیاد به سهم خود تاکنون اقدامات بسیاری انجام داده است. تاکنون هر سازمان و تشکیلاتی به منظور بهره‌مندی از این گنجینه با ارزش، اقداماتی انجام داده که امیدواریم تمامی این اقدامات بر مبنای حفظ آثار باشد تا این گنج باعظمت در اختیار همگان قرار گیرد.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: علی‌رغم تمامی زحماتی که تاکنون به ثمر رسیده باید گفت که هنوز در ابتدای مسیر هستیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی ادامه داد: به منظور حفظ و جمع‌آوری آثار ارزشمند انقلاب اسلامی بیش از یک سال مجموعه‌ای مشترک در حفظ آثار سپاه‌روح‌الله با میدان‌داری پیشکسوتان دوران دفاع مقدس شکل گرفته که بخشی از این مجموعه را بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تشکیل می‌دهد و تلاش داریم درکنگره‌ امیران، سرداران و بیش از 7 هزار شهید استان مرکزی که سال 97 آن را برگزار می کنیم مستنداتی اعم از آثار تصویری، صوتی، نوشتاری و غیره را ارائه دهیم تا هر چه بیشتر در کسب این مهم تلاش کرده باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار