خبرهای داغ:
گزارش « بسیج» از هجرت سفید پوشان، سفید دل

پزشکانی که قدر تخصص خود را بیشتر می دانند/ خدمت به 10 هزار بیمار در بیمارستان صحرایی شوسف

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: در مدت برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه شوسف نهبندان حدود 10 هزار نفر مراجعه و از خدمات مختلف بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۸۸۰۴۲۳۶
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جمعی از فرهیختگان و نخبگان علمی، پزشکان متخصص، متعهد و پرستاران دلسوز و کارآزموده را دور هم جمع کرده تا در ایامی از سال برای شاد کردن دل محرومان از تمام امکانات و داشته های خود به قصد خدمت به محرومین هجرت کنند.

خدمت به محرومین زمانی بیشتر ارزش پیدا می کند که دسترسی به امکانات و تخصص ها برای مردم یک منطقه آرزوی دست نیافتنی باشد.

در این عالمی که انسانها آنقدر در گیر و دار مسائل روزمره زندگی مادی افتاده اند که جز منافع شخصی خود را درک نمی کنند؛ عده ای از لاک خود جدا می شوند به نفع انسانیت.

مسیر سفر، خراسان جنوبی استانی محروم و در گوشه ای از آن، مرز ایران و افغانستان در درح سربیشه یا در شوسف نهبندان یا ... ، فرقی ندارد.

هدف قرب الهی است. خستگی در این راه معنی ندارد...

پزشکانی که قدر تخصص خود را بیشتر می دانند/ خدمت به 10 هزار بیمار در بیمارستان صحرایی شوسف 

فرقی ندارد. به هر حال کسی که قصد جهاد می کند، اگر دانشجو یا استاد باشد و یا تخصصی داشته باشد که نیاز بیشتر مردم است اجر او قطعا بیشتر خواهد بود .

این سفر تنها توشه اش اخلاص است و تنها ثمره اش خودسازی و خدمت به محرومین...

امیدواریم این راه برای جهادگران هموارتر شود.

محمدرضا فخر مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی استان با هدف خدمات‌رسانی و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و ویزیت رایگان، همچنین برنامه‌های بصیرت‌افزایی، فرهنگی و معنوی برای اعضاء براساس ابلاغیات بسیج از ابتدای امسال تاکنون فعالیت‌های متعددی انجام داده است.

وی عنوان کرد: در سال جاری با اعزام تیم‌های مختلف توسط کانون‌های بسیج جامعه پزشکی در شهرستان ها 150 نفر در روستاهای استان ویزیت رایگان شده‌اند.

فخر خاطرنشان کرد: بیمارستان صحرایی شهدای وحدت2 یا ثامن الائمه با همکاری مرکز بهداری شمال شرق نیروی زمینی سپاه و همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بسیج جامعه پزشکی استان در هفته وحدت از 22 تا 27 آذر ماه سال جاری برپا شد.

پزشکانی که قدر تخصص خود را بیشتر می دانند/ خدمت به 10 هزار بیمار در بیمارستان صحرایی شوسف 

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی افزود: در مدت برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه شوسف نهبندان حدود 10 هزار نفر مراجعه و از خدمات مختلف بهره‌مند شدند.

وی در تشریح خدمات رسانی در این مدت اظهار کرد: به ترتیب در روز اول به یک هزار و 300 نفر مراجعه کننده ، 3 هزار و 973 نوع خدمت، در روز دوم به 2 هزار و 320 مراجعه کننده 8 هزار و 595 مورد خدمت و در روز سوم به یک هزار و 922 نفر مراجعه کننده 6 هزار و 937 خدمت ارائه شد.

فخر ادامه داد: در روز چهارم به 2 هزار و 188 نفر مراجعه کننده 7 هزار و 786 نوع خدمت، در روز پنجم به یک هزار و 818 نفر مراجعه کننده 7 هزار و 274 نوع خدمت و در روز آخر نیز به 105 نفر مراجعه کننده 220 مورد خدمت ارائه شده است.

وی اضافه کرد: این خدمات شامل پذیرش و سطح بندی بیماران، سنجش قند خون، آموزش بهداشت و مشاوره، ویزیت عمومی و تخصصی در 11 رشته تخصصی، سونوگرافی ، رادیولوژی ، تزریقات، پانسمان ، سروم تراپی ، جراحی سرپایی عمومی و ارتوپدی، انجام آزمایشات ، خدمات دندان پزشکی و توزیع بسته های بهداشتی انجام شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان با بیان اینکه همزمان با برپایی بیمارستان صحرایی، اعزام تیم های تخصصی به طبسین نهبندان توسط بسیج جامعه پزشکی انجام شده گفت: در روز اول به 134 نفر مراجعه کننده 334 مورد خدمت شامل ویزیت تخصصی چشم، بینایی سنجی و تحویل داروی رایگان، در روز دوم به 205 نفر مراجعه کننده 664 خدمت انجام شده شامل ویزیت تخصصی زنان، اطفال، سونوگرافی و تحویل داروی رایگان و در روز آخر نیز 45 نفر مراجعه کننده 90 مورد خدمت شامل ویزیت تخصصی قلب و تحویل دارو ارائه شده است.

پزشکانی که قدر تخصص خود را بیشتر می دانند/ خدمت به 10 هزار بیمار در بیمارستان صحرایی شوسف 

وی ادامه داد: تعداد 30 مورد از بیماران جهت انجام فعالیت های تکمیلی درمان رایگان به بیمارستان بیرجند و نهبندان ارجاع داده شده اند .

فخر اضافه کرد: در این برنامه علاوه بر همکاران از مرکز بهداری شمال شرق در مشهد که جهت خدمت رسانی حضور پیدا کردند؛ بیش از 80 نفر از همکاران پزشک عمومی و متخصص و دندان پزشک و سایر حرفه های پرستاری و پیرا پزشکی نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند توسط بسیج جامعه پزشکی استان سازماندهی و جهت خدمت رسانی به شوسف نهبندان اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از شروع طرح نیز بیش از 200 نفر همکاری داشتند و غربالگری برای 3 هزار نفر انجام گرفت.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان یادآور شد: این برنامه با همکاری آموزش و پرورش ، فرمانداری ، کمیته امداد و سایر مسئولین بومی شهرستان نهبندان و با استقبال خوب مردم به نحوی مطلوب اجرا شد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات بسیج جامعه پزشکی استان در سال جاری اعزام تیم‌های تخصصی زنان، اطفال و سونوگرافی در دو نوبت به روستاهای محروم استان بوده است، اضافه کرد: همچنین با همکاری پزشکان متخصص معرفی بیماران نیازمند به مطب‌ها از جمله معرفی 120 نفر برای سونوگرافی انجام شده است

پزشکانی که قدر تخصص خود را بیشتر می دانند/ خدمت به 10 هزار بیمار در بیمارستان صحرایی شوسف.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی در 9 ماهه گذشته اعزام تیم‌های جهادی مشترک با بسیج دانشجویی برای ارائه خدمات دندان پزشکی، پزشکی و مشاوره به روستاهای محروم داشته است.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یک تیم 25 نفره از پزشکان عضو بسیج جامعه پزشکی استان در ایام اربعین با برپایی موکب در کاظمین به زائران حسینی به مدت 11 روز ارائه خدمت کرده‌اند.

وی افزود: بزرگترین تیم جهادی دندان پزشکی با تعداد 120 نفر پزشک و دندان پزشک با عنوان منتظران موعود از دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه تهران و مشهد برای سومین سال متوالی به منطقه مرزی لانو از بخش درح شهرستان سربیشه حضور یافتند و برای بیش از 400 نفر ویزیت و درمان رایگان انجام دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار