خبرهای داغ:
امام جمعه زاینده رود:

قیام ۱۹ دی ماه را باید نقطه عطفی در تاریخ نهضت اسلامی دانست

حجت الاسلام صفرزاده امام جمعه زاینده رودمی گوید: پس از حماسه مردم و شهادت مظلومانه مردم قم در ۱۹ دی ماه، مروجان جدایی دین از سیاست منزوی شدند.
کد خبر: ۸۸۰۴۲۳۳
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان، امام جمعه زاینده رود در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زاینده رود با اشاره به درپیش بودن سال روز قیام خونین مردم و علمای قم در ۱۹ دی ماه سال ۵۶ گفت: این قیام را باید نقطه عطفی در تاریخ نهضت اسلامی دانست چرا که پس از آن امواج انقلاب اسلامی شدت گرفت.

حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی با توجه به پیامدهای قیام خونین مردم در ۱۹ دی ماه افزود: پس از قیام مردم در این روز، نهضت در مسیر صحیح خود قرار گرفت به نحوی که ترفندهای بعدی رژیم پهلوی نیز بی ثمر واقع شد.

خطیب نماز جمعه زاینده رود اثبات توخالی بودن شعار فضای باز سیاسی در کشور را از دیگر پیامدهای قیام مردم در ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ برشمرد و تصریح کرد: پس از این اقدام شجاعانه مردم ثابت شد که شاه بیش از هر چیزی از حرکت های مذهبی و سیاسی که با رهبری روحانیت به ویژه حضرت امام خمینی(ره)، وحشت دارد.

وی با بیان اینکه پس از حماسه مردم و شهادت مظلومانه مردم قم در ۱۹ دی ماه، مروجان جدایی دین از سیاست منزوی شدند خاطرنشان کرد: پس از آن واقعه خونین و با گرفتن عزاداری های پی در پی مردم سراسر کشور، دامنه انقلاب فراگیر شد و در نهایت سرنگونی رژیم پهلوی را به دنبال داشت.

امام جمعه زاینده رود در ادامه با توجه به درپیش بودن ولادت باسعادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) در سن ۲۲ سالگی به امامت رسیدند و دوران امامت این بزرگوار هم شش سال بود که در همان زمان به بهترین و شایسته ترین روش ممکن رشته رهبری امت را بدست گرفتند و زمینه امامت بزرگ مصلح بشریت را فراهم کردند.

خطیب نماز جمعه زاینده رود در پایان ترویج گفتار و نیز سبک زندگی اهل بیت(ع) را امری ضروری دانست و یادآور شد: امام حسن عسکری(ع) در طول حیات پربرکت شان همواره می فرمودند که ممکن نیست کسی به حق عمل کند و ضررکند و ممکن نیست کسی دنیایش را برای دینش رها کند و زیان ببیند.

ارسال نظرات