آیت‌الله فاضل به دنبال مادیات دنیا نبود اما به فکر مشکلات مردم و رفع آن بود و مصداق واقعی عالمی بود که عامل به علم بود.
کد خبر: ۸۸۰۴۱۵۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این نکته که خطه شمال کشور به وجود عالمانی مانند آیت‌الله فاضل افتخار می کند ادامه داد: در پنج دهه اخیر عالمان بزرگی در شهرستان بابل حضور داشتند که از جمله آن‌ها مرحوم آیت‌الله فاضل و مرحوم آیت‌الله هادی روحانی هستند که در آسمان خطه شمال کشور مانند ستاره روشن می‌درخشند.
 
آیت‌‌الله علی معلمی  در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله محمد فاضل استرآبادی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران این عالم برجسته را جزو علمای نادر عصر حاضر نامید و اظهار کرد: به حق، نام فاضل برازنده شخصیت آیت‌الله فاضل بود و ایشان مصداق بارز بیانات و سیره زندگی معصومین را در حیات دنیوی خود اجرا کرد.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله فاضل با اینکه از درجات بالای علمی برخوردار بود اما در کنار طلاب زندگی زاهدانه و ساده را  انتخاب کرد و با تاسیس حوزه علمیه فیضیه مازندران اثری ماندگار از خود برجای گذاشت که منشا تربیت طلاب و علاقمندان به علوم دینی است.

آیت‌الله معلمی تصریح کرد: آیت‌الله فاضل و آیت‌الله روحانی در زندگی دنیوی خود نشان دادند زاهدانه زندگی می کنند و شخصیت‌های مشابه‌ای داشتند، هم در زمینه‌هایی مانند علمی، ولایتمداری، خدمت خالصانه و صادقانه به مردم، زندگی زاهدانه و ساده را برگزیند و اصلا هیچ دلبستگی به دنیا نداشتند و در کنار آن 2 حوزه علمیه فیضیه و خاتم الانبیا(ص) را در شهرستان بابل تاسیس کردند.

وی با اشاره به مکتب تربیتی این مرحوم گفت: آیت‌الله فاضل تربیت شده در مکتب دو عالم برجسته مانند آیت‌الله نجفعلی فاضل و آیت‌الله کوهستانی بود و ایشان خالی از هوای نفسانی، هوس‌های آلوده دنیایی و اسوه تقوا و پرهیزگاری بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به توجه آیت‌الله فاضل برای تربیت فرزندان اشاره و اظهار داشت: مرحوم فاضل فرزندانی روحانی، عالم و خوشنامی را از خود برجای گذاشت و فرزند طلبه شهیدی را در مسیر اسلام و انقلاب تقدیم کرد که بسیار عزیز بود.

وی افزود: آیت‌الله فاضل به دنبال مادیات دنیا نبود اما به فکر مشکلات مردم و رفع آن بود و مصداق واقعی عالمی بود که عامل به علم بود.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به خاطرات خود در دوران تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف با آیت‌الله فاضل تصریح کرد: آیت‌الله فاضل در ایامی که در حوزه نجف اشرف مشغول تدریس بود الگوی بسیاری از طلاب جوان محسوب می‌شد و سختی‌ها و مشکلات مالی زیادی را برای تحصیل علوم دینی در کنار کسب علم و معرفت تحمل کرد اما دیده نشد از آیت الله کوهستانی در این زمینه درخواستی داشته باشد.

وی تهجد آیت‌‌الله فاضل را مثال زدنی عنوان و خاطرنشان کرد: آیت‌الله فاضل از دوران کودکی تقید عجیبی به نمازشب داشت و اهتمام زیادی برای برگزاری نمازجماعت اول وقت در مساجد از خود نشان می‌داد که این مسئله باید سرمشق ما باشد.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری در پایان گفت: طلاب و مردم منطقه از صمیم قلب آیت‌الله فاضل را دوست داشتند و ایشان پناهگاه مردم برای رفع مشکلات آن‌ها به شمار می‌رفت پس همه بدانیم که رفتنی هستیم و کسی از ما در این دنیا نمی‌ماند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها