خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه دالاهو گفت: قیام مردم قم در دی ماه سال 56 در اعتراض به انتشار مقاله موهن در روزنامه اطلاعات بود که سرآغاز عطفی در مبارزه مردم علیه نظام شاهنشاهی شد.
کد خبر: ۸۸۰۴۱۴۰
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
حجت الاسلام احسان پناهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از دالاهو درباره سالروز قیام مردم دی در نوزدهم دی ماه سال 1356 گفت: حرکت انقلابی مردم قم در تاریخ 19 دی ماه سال 1358 در اعتراض به انتشار مقاله ی موهن روزنامه ی اطلاعات به شخص امام خمینی (ره) بود که در این روز دروس حوزه علمیه تعطیل شد و مراجع درس خود را تعطیل کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه دالاهو در ادامه گفت: پس از آن  بازار قم هم به حوزه ملحق گردید و مردم هم به همراه علماء و روحانیون به منزل مراجع رفتند و آمادگی خود را برای اقدام علیه این حرمت شکنی اعلام می نمودن.
وی افزود : مراجع هم باسخنان خودضمن آرام ساختن مردم و روحانیت و تسلی دادن به آنها علاوه بر محکوم ساختن نظام در این اقدام توهین آمیز بر ادامه مبارزه و اعتراض ها تاکیید نمودند.

پناهی عنوان کرد: در بعدازظهر نوزدهم دی ماه56آیت الله نوری همدانی سخنرانی کردند مردم پس از سخنان ایشان آرام و بی سروصدابه طرف منزل آیت الله مشکینی راه افتادند.جمعیتی بیش از10هزارنفرکه در آن ایام خفقان و اضطراب جمعیت بسیار زیادی بود با عزمی راسخ و اراده پولادین بر آن بودند تا قدرت پوشالی نظام شاهنشاهی را در زیرگامهای استوارشان خرد کنند.

پناهی در پایان گفت: این قیام نقطه عطفی در مبارزه مردم علیه استبداد ونظام شاهنشاهی بود که ثمره آن پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357 بود
ارسال نظرات