حال پرسش اساسی اینجاست که چرا گزارشگران و آمارسازان حرفه ای جهت دستیابی به اهداف نامشروع خود از فهم بالای مردم و صاحبان افکار و اندیشه های نوین سوء استفاده نموده و ارزشهای بلند انقلاب اسلامی را بر پایه برخی توهمات و تناقضات آلوده به بی صداقتی و بی اعتمادی تعمیم و تزئین میکنند؟!
کد خبر: ۸۸۰۴۱۳۸
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

آنچه که امروز بعنوان یکی از مصادیق ضداخلاقی و ضدقانونی در عرصه های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ترویج و تسری می یابد ، تشدید رقابت ها و سبقت های آماری و ارقامی غیرواقع توام با ارایه اطلاعات و گزارشات کذب و بی پایه و اساس در سطوح برخی مدیران و دست اندرکاران نظام در راستای برجسته سازی و بزرگنمایی اقدامات شعاری و نمادین می باشد.

اینکه آمار و ارقام برخی آفت های اجتماعی اعم از اعتیاد ، اختلاس ، طلاق ، فقر ، فساد و ... و شاخص ها و متغیرهای منفی و مخرب کشور در حال حاضر در وضعیت اورژانسی و غیرطبیعی خود بسر میبرد ، یک حقیقت زنده و روشن بوده و نمادها و نمودهای آن به وضوح قابل رویت است و نیازی به انجام محاسبات و معادلات پیچیده و پرابهام و ایهام ندارد و اعلام آمارهای نجومی و تصاعدی از سوی برخی متولیان نهادهای رسمی هیچ دردی برای مردم و جوانان این مرز و بوم درمان نخواهد کرد و تنها نسخه شفابخش این معضل و معضلات مشابه را باید در مقوله بهبود فرآیند و ساختار مدیریت و پازل پرعیب و ایراد آن جستجو کرد.

حال پرسش اساسی اینجاست که چرا گزارشگران و آمارسازان حرفه ای جهت دستیابی به اهداف و مقاصد نامشروع و غیر متعارف خود از فهم بالای مردم و صاحبان افکار و اندیشه های نوین سوء استفاده نموده و ارزشهای بلند انقلاب اسلامی را بر پایه برخی توهمات و تناقضات آلوده به بی صداقتی و بی اعتمادی تعمیم و تزئین میکنند؟!

اظهار تظاهر برای حفظ و بقای مسند سیاسی و مدیریتی بر اساس ارتقاء آمارهای کذب و ناصحیح ، حذف رقبای صادق و توانمند از صحنه های سرنوشت ساز کشور ، انحراف اسناد و حقایق موجود و القاء میزان بالای رشد و توسعه ، کمی سازی و کیفی زدایی ، مخدوش نمودن اجزاء سیستم اطلاع رسانی و شفاف سازی و ... از عمده عوامل افزایش آسیب های مدیریتی و آماری است.

اساسا بهره گیری از این نوع شگردها و شیوه های بدبینانه و هنجارشکنانه سبب خدشه دار شدن عزت و صداقت کارگزاران و عناصر متعهد و معتقد انقلاب شده و عمق اعتماد و اعتقاد مردم به سیمای خادمان راستین نظام مقدس جمهوری اسلامی را بشدت فرو می ریزد و تداوم آن در حافظه تاریخی مردمی که شعاع بصیرت و آگاهی و هوشمندی خود را روز به روز وسیع تر و دقیق تر می نمایند ، دیگر نه تنها هیچ ترتیب و تاثیری ندارد بلکه هسته تولید و تکثیر همه ابهامات و اتهامات و پنهان کاریهای فکری و اجتماعی از همین شگردها و متدهای منحرفانه نشات میگیرد.

به نظر میرسد برای مواجهه با این پدیده شوم و ناصواب و بهره مندی از صراحت و شفافیت کامل بویژه در حوزه آمار و داده ها و یافته های آماری بایستی نظرات و مستندات صریح و سنحیده کارشناسان و ناظران امر ضمیمه گزارشات و اقدامات صورت گرفته گردد تا اعداد و ارقام های ریز و درشت مطروحه از سوی مراکز و منابع متعدد از یک تناسب و توازن منطقی و وجهه معقول برخوردار باشد.

در عصر حاضر با قدرت نمایی مدرن ترین و سریع ترین تکنولوژیهای تبلیغاتی ، اطلاعاتی ، رسانه ای و ارتباطی و بازتولید امواج اخبار و اطلاعات در فضای مجازی و روشنگری صاحب نظران و تحلیلگران نکته سنج و هوشمند جامعه ، انتظار میرود متولیان امور با گزارش دهی و اطلاع رسانی جامع تر ، صریح تر و شفاف تر بتوانند مردم و فرزندان آگاه و آمارشناس ایران زمین را در خدمتگزاری صادقانه به ملت ، قوای سه گانه و رهبرشان یاری نمایند. پیروز باشید...

رضا صراط جو _ کارشناس فرهنگی و دانشجوی دکترای مدیریت

ارسال نظرات