خبرهای داغ:
گزارش« بسیج» از کارگاه پرورش بوقلمون در شوشود

کارگاه های کوچک و زودبازده در انتظار حمایت مسئولین/ ایجاد نمایندگی فروش در استان برای قطع دست دلالان ضروری است

تولید کننده بیرجندی با بیان اینکه در حال حاضر در استان فروش بوقلمون منحصر به دو دلال است، گفت: برای قطع دست دلالان حاضر هستم یک کارگاه کوچک به نمایندگی فروش جوجه بدون دریافت هیچ گونه سودی ایجاد کنم.
کد خبر: ۸۸۰۴۰۸۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، پروژه های کوچک و زود بازده وعام المنفعه از طرح هایی است که در چند سال اخیر مورد حمایت و در دستور کار سازمان بسیج سازندگی به منظور رشد و توسعه مناطق محروم و روستایی قرار گرفته است.

خراسان جنوبی یکی از محروم ترین استان های کشور است. اما باید گفت کمتر مورد توجه مسئولین دولتی و سازمانی در بحث اقتصاد بخصوص اقتصاد مقاومتی و حمایت از کارگاه های کوچک و زود بازده قرار گرفته است و تلاش دولت را بیشتر در این خصوص می طلبد.

سازمان بسیج رسانه سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی در راستای حمایت و اطلاع رسانی عمومی از کارگاه های اقتصاد مقاومتی و زود بازده در سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) به نام "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" نام گذاری شده؛ درصدد اطلاع رسانی این کارگاه ها برآمده است.

حضور اصحاب رسانه در 5 کیلومتری بیرجند، روستای شوشود

به همین منظور بازدید اصحاب رسانه استان از کارگاه اقتصاد مقاومتی پیشکسوت بسیجی در بیرجند در عرصه کاشت پسته و پرورش بوقلمون صورت گرفت.

کارگاه های کوچک و زودبازده در انتظار حمایت مسئولین/ ایجاد نمایندگی فروش در استان برای قطع دست دلالان ضروری است 

این کارگاه اقتصاد مقاومتی در پنج کیلومتری بیرجند در روستای شوشود واقع شده است.

معرفی کارگاه، طرح مشکلات در عرصه های مختلف از جمله فروش و بازاریابی و معرفی به افراد علاقه مند بخصوص جوانان از علت های حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در این گونه کارگاه ها است.

عبد الرزاق زهرایی پیشکسوت و پرورش دهنده بوقلمون در جمع اصحاب رسانه، لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب را مهمترین هدف خود از ایجاد کارگاه پرورش بوقلمون و کاشت مزرعه پسته می داند.

کارگاه های کوچک و زودبازده در انتظار حمایت مسئولین/ ایجاد نمایندگی فروش در استان برای قطع دست دلالان ضروری است 

وی با اشاره به اینکه در ابتدا با سرمایه خودم به مبلغ 70میلیون تومان و با هدف کاشت، پسته خریداری و کارم را آغاز کردم اظهارداشت: با مراجعه به بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی کار آبرسانی را در سال گذشته انجام دادم ولی آب این منطقه شور است.

این تولید کننده بیرجندی با بیان اینکه کاشت درخت پسته بعد از نه سال بار می دهد ، افزود: کارگاه پرورش بوقلمون 150مترمربع است که بعد از شناخت ونحوه پرورش بوقلمون از 50عدد به مبلغ هر عدد 20هزار تومان با نژاد فرانسوی کار خود را شروع کردم.

زهرایی با بیان اینکه هزینه دانه خوراکی برای بوقلمون ها مبلغ 3میلیون تومان خرید در طی چهار ماه پرورش بوده است، افزود: یک میلیون تومان هزینه خرید 50 عدد بوقلمون در مرحله اول بوده است که بعد از چهارماه پرورش هزینه سود آن مبلغ 7میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برای پرورش بوقلمون شناخت باید پیدا کرد و ترس نباید داشت که سبب از بین رفتن ریسک در افراد می شود، افزود: با استفاده از مشاوران و کلاس های آموزشی بسیج سازندگی و دامپزشکان برای درمان و نحوه بهتر پرورش بوقلمون از افرادی که در این عرصه فعالیت می کردند مشورت گرفتم.

مهمترین مشکل ما، نبود بازار فروش است

وی با بیان اینکه پرورش بوقلمون به 500عدد رسیده که از این تعداد 250عدد آن به فروش رفته است، گفت: مهمترین مشکل ما فروش است و حاضرم نمایندگی از بسیج سازندگی داشته باشم.

کارگاه های کوچک و زودبازده در انتظار حمایت مسئولین/ ایجاد نمایندگی فروش در استان برای قطع دست دلالان ضروری است 

این پیشکسوت بسیجی با اشاره به اینکه بوقلمون‌ها سه نژاد فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی در کشور دارند، گفت: مدت سه سال است که پرورش بوقلمون را شروع کرده ام.

وی با بیان اینکه جوجه‌ها در مدت شش ماه به وزن 16 تا 20 کیلو می‌رسند، افزود: پس از این مدت بوقلمون دیگر اضافه وزن نخواهد داشت و زمان لازم برای رسیدن به وزن ایده آل بین چهار الی شش ماه می باشد.

از سودش راضی هستم

زهرایی با اشاره به اینکه در حال حاضربه دلیل پیشگیری از شیوع آنفولانزا فروش بوقلمون به خارج استان ممنوع شده است، عنوان کرد: برای خرید و پرورش 500عدد بوقلمون 35 میلیون تومان هزینه کردم و بعد از چهار ماه با 35 میلیون تومان سود به فروش رسانده ام.

 
کارگاه های کوچک و زودبازده در انتظار حمایت مسئولین/ ایجاد نمایندگی فروش در استان برای قطع دست دلالان ضروری است 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان فروش بوقلمون در حیطه دو دلال می باشد، عنوان کرد: برای قطع دست دلالان حاضر هستم یک کارگاه کوچک به نمایندگی فروش جوجه بدون دریافت هیچ گونه سودی ایجاد کنم.

گوشت بوقلمون از پروتئین بالایی برخوردار است/ مردم از ارزش آن بی اطلاعند

این کارآفرین در عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه در داخل استان خراسان جنوبی هنوز گوشت بوقلمون زیاد مصرف نمی شود، گفت: برای همین بیشتر گوشت بوقلمون تولید شده را به استانهای اصفهان، مشهد و کرمان صادر می‌شود.

زهرایی تاکید کرد: با فرهنگ سازی مصرف گوشت بوقلمون و فروش آن از مشکلات عمده پرورش دهندگان بوقلمون در استان کاسته می شود.

 
کارگاه های کوچک و زودبازده در انتظار حمایت مسئولین/ ایجاد نمایندگی فروش در استان برای قطع دست دلالان ضروری است
 

زهرایی با اشاره به اینکه گوشت بوقلمون به دلیل بافت ویژه‌ای كه دارد هنگام طبخ حجم خود را از دست نمی‌دهد بلکه سبب افزایش حجم گوشت میشود، گفت: گوشت این طیور به دلیل داشتن پروتئین بالا در مقایسه با گوشت قرمز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

جهاد درعرصه اقتصاد مقاومتی همانند جهاد در سوریه برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) است

این جهادگر بسیجی تاکید کرد: با انگیزه جهاد در عرصه اقتصاد مقاومتی و لبیک به فرمان رهبرمعظم انقلاب وارد این کار شدم و به دنبال کسب سود بالا نیستم.

زهرایی با اشاره به اینکه جهاد درعرصه اقتصاد مقاومتی همانند جهاد در سوریه برای دفاع از حرم اهل بیت(ع)می باشد، متذکر شد: در این منطقه با مشکلات فراوانی روبه رو هستیم. آب شرب را از بیرجند می آوریم، برق نیست اما این مشکلات را به خاطر اطاعت کردن از فرمان ولایت تحمل می کنیم.

وی با انتقاد از برخی نهادها و سازمانها برای دریافت مجوز گفت: برای دریافت مجوز به 19 اداره باید مراجعه کنیم که آیا با این همه مسائل دست و پا گیر که برای مردم در ادارات ایجاد می کنند مجوزی بدهند یا خیر.

 
کارگاه های کوچک و زودبازده در انتظار حمایت مسئولین/ ایجاد نمایندگی فروش در استان برای قطع دست دلالان ضروری است 

متاسفانه استاندار موافق طرح های اقتصاد مقاومتی نیست

زهرایی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در بحث محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی به صورت قوی وارد شده است، گفت: استاندار قبلی موافق طرح‌های اقتصادمقاومتی بود اما این استاندار ودولت موافق طرح های اقتصاد مقاومتی نیستند و نباید اقتصاد مقاومتی در حد شعار بماند.

این بسیجی فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی با انتقاد از اینکه متاسفانه اکثر تسهیلات در دسترس چند نفر در استان می باشد، تاکید کرد: اگر بخواهند در استان تسهیلاتی بدهند ابتدا به سرمایه داران برخوردار و بعضا دلالان می دهند.

وی ادامه داد: چرا مسئولین تسهیلات را به جوانان بیکار که توان مالی ندارند، اختصاص نمی دهند؟ چرا توجه به معاش جوانان روستایی نمی کنند؟

اختصاص غرفه ای در نمایشگاه به محصولات گوشتی ضروری است

وی خطاب به مسئولین استانی گفت: اگر یک غرفه در نمایشگاه بین المللی بیرجند به بسیج سازندگی برای فروش انواع گوشت اختصاص یابد دیگر هم مردم محصولات گوشتی که از کارگاه های کوچک اقتصاد مقاومتی به عمل می آید را می شناسند و نه ما مشکل فروش و بازاریابی داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها