مظفری
مسئول بسیج اصناف کشور در گفتگو با بسیج مطرح کرد
هدف از تشکیل بسیج اصناف، بازاریان و تجار، ایجاد تشکلی مردمی جهت حضور تجار و بازرگانان متعهد و متخصص با عنوان (بسیج تجار) و زمینه سازی حضور هدفمند، انقلابی،فعال و علمی آنها در عرصه های مورد نیاز بوده است.
کد خبر: ۸۸۰۴۰۵۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

غلامرضا حسن پور مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور در گفتگو با خبرنگار سرویس بسیج اصناف و بازاریان خبرگزاری بسیج،به سوال های مطرح شده پاسخ داد.

هدف از تشکیل بسیج تجار چیست؟

هدف از تشکیل بسیج اصناف، بازاریان و تجار، ایجاد تشکلی مردمی جهت حضور تجار و بازرگانان متعهد و متخصص با عنوان (بسیج تجار) و زمینه سازی حضور هدفمند، انقلابی،فعال و علمی آنها در عرصه های مورد نیاز بوده است.

منظور از تشکیل بسیج تجار چه می باشد؟

اولین منظور، ظرفیت سازی جهت جذب حداکثری و سازماندهی و هماهنگ سازی همه ی تجار و بازرگانان متعهد و مشخص می باشد.

دومین منظور نقش آفرینی تجار و بازرگانان در راستای کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد.

چگونگی اجرایی شدن بسیج تجار؟

با توجه به تاکیدات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) مبنی بر تشکیل بسیج دهها میلیونی، بسیج تجار با مسئولیت تجار و بازرگانان محترم در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق های سراسر کشور راه اندازی می گردد.

(بسیج تجار کشور) در اتاق بازرگانی ایران زیر نظر سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور فعالیت ،و سیاست های کلی را به استانها ابلاغ می نماید.

همچنین (بسیج تجار) در اتاق بازرگانی استانها زیر نظر سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار استان فعالیت نموده و علاوه بر ارائه برنامه های خود به مرکز، نسبت به انجام امور، اقدام می نماید، بسیج تجار بر برنامه های بسیج تجار استانها نظارت خواهد داشت، البته (بسیج تجار استان تهران) در تبعیت سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور باقی می ماند.

برنامه های بسیج تجار چیست؟

برنامه های بسیج تجار در 8 مرحله به این شرح می باشد:

1-سیاست گذاری، برنامه ریزی، و نظارت.

2-ارائه الگو مناسب تجار اسلامی به سایر کشورها جهت تحقق تمدن نوین اسلامی به همراه ارتباط گسترده با بازارهای کشور های اسلامی و تجار مسلمان در سراسر گیتی و ایجاد قدرت بزرگ تجار اسلامی در جهان.

3-کمک به تحقق سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی بویژه در خصوص صادرات، به عبارتی تبدیل تفکر واردات محوری به صادرات محوری.

4-کمک به توانمند سازی اصناف و بازاریان در أمر صادرات.

5-گسترش احکام شرعی کسب و کار و تجارت بین تجار (فقه تجار).

6-گسترش فعالیت های فرهنگی بین تجار و خانواده های محترم آنها.

7-تکریم و تجلیل از تجار شهید و ایثارگر و خانواده های محترم آنها و معرفی تجار نمونه و موفق و ارائه الگوهای مناسب تجارت اسلامی در قالب کارهای فرهنگی و هنری.

8-جذب تجار و کارکنان اتاق ها جهت عضویت در بسیج.

جهت گسترش بسیج تجار در سراسر کشور چه اقداماتی انجام خواهید داد؟

در جلسه دوشنبه تفاهم نامه مشترک با حضور بنده و مهندس شافعی مبنی بر تشکیل بسیج تجار در اتاق های بازرگانی سراسر کشور به امضا خواهد رسید که امیدواریم تا پایان سال 95 این مهم به انجام برسد.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان در پایان گفت: مسئول بسیج تجار توسط اعضای شورای مرکزی انتخاب خواهد شد که خود این اعضا با هماهنگی مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور و رئیس اتاق بازرگانی ایران مشخص شده اند.

ارسال نظرات