امروز که مسئولان سیاست خارجی متوجه دغل‌کاری رقیب فریبکار شده‌اند و نتیجه بازی «برد_ برد» را دیده‌اند، جا دارد از وزیر خارجه کشورمان بخواهیم متن نامه‌های گلایه آمیز به اتحادیه اروپا را منتشر کند...
کد خبر: ۸۸۰۴۰۵۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، طی یادداشتی در کانال شخصی خود ضمن بیان روایتی از امام حسن عسکری (ع) که فرمودند: « چقدر زشت است براى مؤمن که میل و رغبتى در او باشد که او را خوار و ذلیل کند!،» نوشت: امروز که مسئولان سیاست خارجی متوجه دغلکاری رقیب فریبکار شده‌اند و نتیجه بازی «برد برد» را دیده‌اند، جا دارد از وزیر خارجه کشورمان بخواهیم متن نامه‌های گلایه آمیز به اتحادیه اروپا را منتشر کنند و مردم خود را نیز محرم اسرار بدانند، شاید مقداری از تلخی کام این مردم کاسته شود. و مایه عبرتی برای مذاکرات آتی باشد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:
« کدام میل و رغبتی موجب خواری و ذلت مومنان می‌شود؟
اینکه با طمع به آنچه در دست دیگران است، رغبت به آنچه در اختیار بیگانگان قرار دارد و میل به کسب رضایت حل مشکل و عبور از تنگناهایی که دشمن ایجاد کرده است از راهبرد «برد برد» استفاده کنیم، یعنی به دنبال برد دشمن هم باشیم، تردیدی نیست که بردی نصیب ما نخواهد شد!

مگر ممکن است کسی به دنبال پیروزی دشمنش هم باشد در چنین میدانی به پیروزی برسد؟ امتیاز دادن به دشمن برای گرفتن امتیازی دیگر از او یک تاکتیک است که در جای خود هنر دیپلماسی بشمار می‌رود، اما همین امتیاز دادن به دشمن وقتی هنر است که به دنبال شکست دشمن باشیم و نه بازی «برد برد»!

به راستی کدام ایرانی با غیرت در روزی که به قلب رآکتور اراک سیمان ریختند احساس عزت و غرور کرد؟ و یا روزی که وزیر خارجه کشورمان با وزیر خارجه آمریکا به قدم زدن مشغول شد و آن لبخندها را تحویل او داد، کدام ایرانی احساس سربلندی و پیروزی کرد؟

امروز که کار از کار گذشته است و مسئولان سیاست خارجی متوجه دغلکاری رقیب فریبکار شده‌اند و نتیجه بازی «برد برد» را دیده‌اند و نامه‌های گلایه آمیز به اتحادیه اروپا می‌نویسند و از عهدشکنی آنان شکایت می‌کنند، جا دارد از وزیر خارجه کشورمان بخواهیم متن نامه‌های گلایه آمیز را منتشر کنند و مردم خود را نیز محرم اسرار بدانند، شاید مقداری از تلخی کام این مردم کاسته شود و مایه عبرتی برای مذاکرات آتی باشد که مردم ما شایسته چنین تحقیرهایی نبودند و پیوسته پرچم « هیهات منا الذله » را بر سر خود افراشته بودند و از این پس نیز با همین پرچم پیش خواهند رفت.

به گزارش فارس، چقدر زیبا فرمود امام حسن عسکری (ع) که : بسیار زشت است براى مؤمن که میل و رغبتى در او باشد که او را خوار و ذلیل کند!»

ارسال نظرات