برگزاری جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در ناحیه مالک اشتر بوشهر

بوشهرـ به مناسبت ولادت امام حسن عسکری (ع) مراسمی در نمازخانه ناحیه شهرستان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۴۰۱۳
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،  صبح امروز در نمازخانه ناحیه سپاه شهرستان بوشهر حجت الاسلام منصور نژاد در جمع کارکنان با گرامی داشت میلاد امام حسن عسکری(ع)، گفت: امام حسن عسکری(ع) همانند سایر امامان معصوم(ع) در زمینه تربیت شاگرد اهتمام خاصی داشت. چنانکه شیخ طوسی، بیش از صد نفر از یاران و شاگردان آن‌حضرت را یاد کرده است.

منصور نژاد اظهار کرد: حضرت عسکری(ع) علاوه بر تربیت شاگردان و تشویق نویسندگان، خود نیز دست به قلم برده و کتاب‌ها و نامه‌های فراوانی را برای توسعه علم و دانش و هدایت و راهنمایی جامعه از خود به یادگار گذاشته است.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) برای گسترش فرهنگ تشیع، توسعه علم و دانش، و هدایت و سازندگی، نامه‌های فراوانی به شهرها نوشته است؛ مانند: نامه آن‌حضرت به شیعیان قم که متن آن در کتاب‌ها ثبت و ضبط شده است. همچنین نامه‌ای که امام به «علی بن بابویه»، «اسحاق بن اسماعیل نیشابوری» نوشته است.

این مبلغ دینی بیان کرد: در زمان امام یازدهم تعلیمات عالیه قرآنی و نشر احکام الهی و مناظرات کلامی جنبش علمی خاصی  را تجدید کرد ، و فرهنگ شیعی - که تا آن زمان شناخته شده بود در رشته های دیگر نیز مانند فلسفه و کلام باعث ظهور مردان بزرگی چون یعقوب بن اسحاق کندی  ، که خود معاصر امام حسن عسکری بود و تحت تعلیمات آن امام ، گردید .

وی ادامه داد: در قدرت علمی  امام (ع) که از سرچشمه زلال ولایت و اهل بیت عصمت مایه گرفته بود نکته ها گفته اند . از جمله : همین یعقوب بن اسحاق کندی فیلسوف بزرگ عرب که دانشمند معروف ایرانی ابونصر فارابی شاگرد مکتب وی بوده است ، در مناظره با آن حضرت درمانده گشت و کتابی را که بر رد قرآن نوشته بود سوزانید و بعدها از دوستداران و در صف پیروان آن حضرت درآمدانتهای پیام .

                                                      

 

 

ارسال نظرات