صدها دستگاه تانک، کامیون و تجهیزات نظامی امریکایی وارد بندر برمرهافن آلمان شده‌اند تا در ادامۀ گسترش حضور نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه، به شرق اروپا منتقل شوند.
کد خبر: ۸۸۰۳۹۴۸
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، کشتی باربری «ریزالو» روز چهارشنبه در این بندر پهلو گرفت و انتظار می‌رود دو کشتی باربری دیگر به نام‌های «فریدام» و «اندورنس» روز یکشنبه در آلمان پهلو گیرند.

روند تخلیۀ این کشتی باربری از روز جمعه آغاز شد و تجهیزات سنگین از طریق خطوط راه‌آهن و جاده به لهستان منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، امریکا قصد دارد درمجموع 87 دستگاه تانک ام1ای1 آبرامز، 20 دستگاه  توپخانه پالادین و 136 دستگاه خودروی زرهی بردلی را به شرق اروپا منتقل کند.

انتظار می‌رود 4 هزار نیروی نظامی امریکایی در لهستان، کشورهای منطقۀ بالتیک، بلغارستان و رومانی مستقر شوند.

صدها دستگاه تانک، کامیون و تجهیزات نظامی امریکایی وارد بندر برمرهافن آلمان شده‌اند؛ 17 دی 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)


همچنین قرار است نیروهای امریکایی و لهستانی اواخر ژانویه رزمایشی مشترک در لهستان برگزار کنند که ناتو هدف از برگزاری آن را اطمینان دادن به متحدان اروپایی برای رویارویی با رفتار تجاوزکارانۀ روسیه عنوان کرده است.

تیپ دهم هوایی رزمی امریکا با 50 فروند بالگرد بلک هاک، 10 فروند بالگرد سی اپ-47 چینوک و یک هزار و 800 پرسنل و همچنین یک گردان هوایی دیگر با 400 نیروی نظامی و 24 فروند بالگرد آپاچی قرار است در شرق اروپا مستقر شوند.

ژنرال تیموثی مک گوایر، جانشین فرمانده نیروهای امریکایی در اروپا، بر روند تخلیۀ صدها دستگاه تانک و خودروی نظامی در بندر برمرهافن آلمان نظارت می‌کند. 17 دی 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ژنرال تیموثی مک گوایر، جانشین فرمانده نیروهای امریکایی در اروپا، گفت «بهترین راه برای حفظ صلح آمادگی است» و هدف از اعزام نیروها و تجهیزات امریکایی به قارۀ اروپا «تنها نشان دادن قدرت و یکپارچگی ائتلاف (ناتو) و تعهد امریکا برای حفظ صلح در این قاره (اروپا) است.»

همچنین استونی، لتونی و لیتوانی هر کدام قرار است میزبان یک هزار نیروی نظامی آلمانی، کانادایی و بریتانیایی باشند.

ناتو افزایش حضور نظامی خود در مرزهای روسیه را اقدامی دفاعی می‌خواند و مدعی است که این اقدامات پس از الحاق مجدد شبه‌جزیرۀ کریمه به روسیه در سال 2014 و همچنین دخالت مسکو در بحران اوکراین صورت گرفته است.

این در حالی است که روسیه گسترش حضور نظامی ناتو نزدیک مرزهایش را اقدامی تجاوزکارانه عنوان و تأکید دارد حضور گستردۀ نظامی در اروپا موازنۀ امنیتی قارۀ اروپا را از بین خواهد برد.

پنتاگون در نوامبر 2016 بیش از 600 کانتینر سلاح و تجهیزات نظامی را برای نیروهای نظامی در قارۀ اروپا ارسال کرد؛ این بزرگ‌ترین ارسال تجهیزات نظامی امریکایی به قارۀ اروپا در دو دهۀ اخیر به شمار می‌آمد.

مسکو در واکنش به این اقدام، مدرن‌ترین تجهیزات و تسلیحات نظامی‌اش را در مرزهای غربی‌اش از جمله در کالینینگراد مستقر کرد و رزمایش نظامی گسترده‌ای در خاک خود برگزار کرد.

به گزارش پرس تی‌وی، ارسال تجهیزات و نیروهای نظامی امریکایی به قارۀ اروپا در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، که قرار است از تاریخ اول بهمن جانشین باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا، شود بارها خواستار گسترش روابط با روسیه شده است.


ارسال نظرات