خبرهای داغ:
مسؤول حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شاهرود خبر داد؛
مسؤول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ناحیه مقاومت سپاه شاهرود گفت: در سالروز شهادت 40 تن از رزمندگان دفاع مقدس شاهرود در منطقه هفت‌تپه، یادواره این شهدا در محل شهادت آن‌ها در جنوب کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۳۹۴۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاري بسيج از شاهرود، کمیل قندهاری در گردهمایی انجمن راویان دفاع مقدس که با حضور بیش از 50 نفر در حسینیه شهدای کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد، با اشاره به تاریخ دفاع مقدس شهرستان شاهرود اظهار کرد: به قول سردار قاسمی دفاع مقدس ما 10 ساله بوده است، یعنی از غائله‌های برپا شده در ابتدای انقلاب تا عملیات مرصاد که شهرستان شاهرود در این 10 سال دفاع مقدس حضور فعال داشته و شهدای گران‌قدری را تقدیم کرده است.

وی افزود: مناطق مختلفی در جنوب و غرب کشور برای رزمندگان شاهرودی برجسته است مانند جزیزه مجنون، باغ کشاورزی، تنگه مرصاد، نهر خین، ارتفاعات کردستان و یکی از این مناطق که کمتر بدان پرداخته شده و مهجور مانده، منطقه هفته‌تپه است.

مسؤول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ناحیه مقاومت سپاه شاهرود ادامه داد: منطقه هفت‌تپه نزدیک معبد تاریخی چغارزنبیل و از تپه‌های فراوان تشکیل شده که در مسیر جاده شوش اهواز قرار دارد و در دوران دفاع مقدس مقر لشکر 25 کربلای مازندران بوده است.

قندهاری اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس به علت وجود درختان انبوه آشپزخانه تیپ 12 قائم در ابتدای جاده این منطقه احداث شد و رزمندگان تدارکات و سایر رزمندگان در این منطقه خاطرات فراوانی دارند؛ اما در 25 دی‌ماه این منطقه توسط ستون پنجم دشمن لو رفت و هواپیماهای دشمن این منطقه را بمباران کردند که 40 تن از رزمندگان شاهرود که اکثراً پیر بودند، در نهایت مظلومیت به شهادت رسیدند؛ به‌نحوی‌که پیکر برخی از این شهدا قابل‌شناسایی نبوده است.

وی با بیان اینکه امسال قرار است، مراسم یادبود این شهدا برای نخستین بار در محل شهادت این عزیزان برگزار شود، تصریح کرد: در سالروز شهادت این شهدا در 25 دی‌ماه کاروانی متشکل از خانواده شهدای این منطقه و رزمندگان و ایثارگران برای بازدید از این منطقه و گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا تشکیل و اعزام خواهد شد.

مسؤول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ناحیه مقاومت سپاه شاهرود تأکید کرد: ما تلاش داریم تا این منطقه به‌عنوان یک یادمان در دفاع مقدس ثبت شود و این اقدام آغازی برای این کار است و باید همه تلاش کنیم تا حداقل این موقعیت به نام شاهرود و شهدای مظلوم هفت‌تپه ثبت شود و کاروان راهیان نور از این منطقه نیز بازدید کنند؛ چراکه در یک‌لحظه 40 نفر از رزمندگان در این نقطه آسمانی شدند.

خاطر نشان می شود؛ بیشتر شهدای هفت‌تپه کهنسال بودند و برای رزمندگان خط مقدم جبهه و آشپزی می‌کردند که در 25 دی‌ماه سال 1365 موردحمله هوایی دشمن قرار گرفتند و قریب به‌اتفاق این عزیزان شهید شدند که برخی از این پیکرها به‌قدری متلاشی شده بود که قابل‌شناسایی نبودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها