بیانیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در محکومیت تکخوانی یک زن در اراک
در بخشی از بیانیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی آمده است: در شرایط حاضر، مهم‌ترین هدف و خواسته دشمن استحاله فکری و اعتقادی و براندازی نرم و نامحسوس نظام است! چند مدت دیگر باید بگذرد تا بدانید امروز تیر خصم دشمنان انقلاب، کانون ارزش‌ها، اعتقادات و ایمان مردم را نشانه گرفته است؟!
کد خبر: ۸۸۰۳۹۴۱
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ جامعه بسیج دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی به دنبال برگزاری برنامه ای با تک خوانی زن در اراک و چراغ خاموش مسئولین ذی‌ربط در این زمینه بیانیه‌ای را در محکومیت ترویج فرهنگ غرب زدگی و ولنگاری فرهنگی صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است.

این بیانیه با این جمله از مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان درخصوص مراقبت مسئولین از رخنه فرهنگی اغاز شده است: " هدف و آماج تحرک دشمنان در زمینه فرهنگ، عبارت است از ایمان مردم و باورهای مردم. مسئولان فرهنگی باید مراقب رخنه فرهنگی باشند؛ رخنه های فرهنگی بسیار خطرناک است. باید حساس باشند، باید هشیار باشند ... " امام خامنه ای ( مدظله العالی ) 1393/1/1

در این بیانیه آمده است: باوجود تذکرات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص مسئله ی فرهنگ و ابراز نگرانی ایشان از وضعیت فرهنگی کشور، متاسفانه در روزهای اخیر، اخبار ناراحت کننده‌ای از فضای فعالیت‌های فرهنگی در استان و به ویژه شهر اراک، از جمله تک خوانی یک زن در یک مراسم مختلط در کانون فرهنگی- تربیتی امام علی(ع)، به گوش می ‌رسد. بدین جهت برخود واجب دانستیم تا نکاتی را جهت یادآوری به مدیران و شخصیت‌های فرهنگی و دینی استان گوشزد کنیم.

در ادامه این بیانیه افزوده است: مسئولین شریف و زحمت کش عرصه فرهنگ در استان مرکزی؛ نیک مستحضرید که تاریخ این ملت، آینه تمام نمای عبرت از ضربه های سهمگین و مهلک مخالفان نظام اسلامی بر پیکره اعتقادات و ایمان مردم است! امروز آن چیزی که برای جمهوری اسلامی، مسئله ساز شده است یک تهاجم نظامی یا تجاوز ارضی نیست، بلکه یک جنگ تمام عیار و محاسبه شده فرهنگی است!

این بیانیه افزوده است: در شرایط حاضر، مهم ترین هدف و خواسته دشمن استحاله فکری و اعتقادی و براندازی نرم و نامحسوس نظام است! چند مدت دیگر باید بگذرد تا بدانید امروز تیر خصم دشمنان انقلاب، کانون ارزش ها، اعتقادات و ایمان مردم را نشانه گرفته است ؟!

بیانیه با تاکید به لزوم هوشیاری نسبت به تهاجم فرهنگی دشمن آورده است: امروز خط مقدم ما جبهه فرهنگی است و شما مسئولین فرهنگی، فرماندهان این میدان سخت و نفس گیر هستید. شما باید نقش تاثیرگذار خود و موقعیت حساس کشور را در این میدان بسنجید و با چشمانی باز، برای حفاظت از مرزهای فرهنگی و اعتقادی این ملت، شبانه روز در حال رصد و خنثی سازی شبیخون‌های فرهنگی دشمن باشید.

در صورتیکه ما شاهد آن بودیم که متاسفانه در پی رویدادهای اخیر، متولیان و متصدیان کرسی فرهنگ در استان از جمله آخرین افرادی بودند که از این اتفاقات مطلع شدند و این موضوع بسیار بیشتر از این ولنگاری‌های فرهنگی و بی حیایی‌ها، خاطر ما را آزرده است.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان در بیانیه خود با ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده، تصریح کرده‌اند: ما نگرانیم که موضوعاتی هم چون تک خوانی زنان و علنی شدن آن در مجالس عمومی و رسمی، آغازگر سریال ترویج اینگونه هتک حرمت‌ها، پرده دری‌ها و بی شرمی‌ها در استان باشد.

در بخش دیگر بیانیه خطاب به مسئولین فرهنگی استان آمده است: پس در جایگاه خود بایستید و برخورد قاطعانه با اینگونه هنجارشکنی‌ها را قربانی تصورات خود از جو به ظاهر آرام فرهنگی استان نکنید!

این بیانیه در پایان خاطرنشان کرده است: جامعه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان ضمن ابراز انزجار شدید از اینگونه بی‌حرمتی‌ها و قبح شکنی‌ها، به مسئولان فرهنگی استان اعلام می دارد که در صورت عدم چاره‌اندیشی درست و به موقع درباره اینگونه ولنگاری‌های فرهنگی در شهر اراک و ادامه بی تفاوتی‌ها، ملاحظات و بی‌اعتنایی در مقابل اینگونه اقدامات، به انتشار بیانیه اکتفا نکرده و از طریق مجاری قانونی علیه این جریانات اقدام خواهد کرد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات