نماینده سابق مجلس گفت:رسانه‌ها باید علیه مدعیان طعنه‌زن "ما نمی‌توانیم" فریاد بکشند و ترویج شعار "ما می‌توانیم "و کنار گذاشتن شعار "ما نمی‌توانیم" مهمترین وظیفه اصحاب رسانه است.
کد خبر: ۸۸۰۳۸۸۹
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹
به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، مهرداد بذرپاش نماینده سابق مجلس شرای اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره ابوذر بسیج رسانه مشهد گفت:  واژه‌های وطن‌پرستی، وطن‌دوستی و ملی‌گرایی در برخی جاها مانند انتخابات‌ها که برجسته‌تر از سایر موارد است دیده می‌شود و این سه مهم شاخصه‌هایی دارد که اولین ویژگی آن نگهبانی و حراست از این آب و خاک است و کسانی بودند که این موضوع را عمل و عده‌ای دیگر تنها در قالب شعار نشان دادند.


وی افزود: شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافع حرم مجاهدان فی‌سبیل‌الله هستند و رجزخوانی بی‌پشتوانه معنا ندارد و ما رجزخوانی این مجاهدت‌ها را داریم و دشمنانی مانند داعش تعارف ندارند و ریختن خون شیعه را حلال می‌دانند.


بذرپاش با بیان این مطلب که  حق ادعای وطن پرستی متعلق به امثال شهید خزایی است تصریح کرد: شهیدان جهانی و خزایی باید ادعای وطن‌پرستی کنند یا کسانی که در شبکه‌های دشمن در لندن علیه نظام سخن می‌گویند و عده‌ای هستند که حاضر نیستند فرزندشان در مرز خدمت کند و از ابزاری مختلف از رهبری به پائین‌تر جهت خدمت در شهر خودش استفاده می‌کند.عیار وطن‌پرستی پیش از این را هم در دوران دفاع مقدس داشتیم و باید ببینیم کجاها خون دادیم، کجاها دل‌نگرانی و غیره داشتیم و آن‌وقت می‌توانیم ادعای وطن‌پرستی کنیم.


نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: ایجاد ناامیدی کار خوبی نیست و خیانت به کشور است و این کار بیشتر باهدف کنار گذاشتن رقیب انجام می‌شود و اگر القای ما نمی‌توانیم در میان جوانان محقق شود کار جمهوری اسلامی تمام است و از این بدتر تصمیماتی است که برداشت عموم مردم به‌ویژه نسل جوان را تغییر می‌دهد.


وی تصریح کرد: دنباله‌روهای القای پیام ما نمی‌توانیم هم اقداماتی در این مسیر دارند و در مسیر آرمان‌های الهی باید نوگرایی و پیشرفت باشد و اگر توافقی انجام دادیم که در بازه زمانی ۱۰ ساله به اهدافمان نرسیدیم کاری نکرده‌ایم و تمامی کارها عبس و بیهوده بوده است و در چنین شرایطی نمی‌توانیم توقعی از کارشناسان و متخصصان داشته باشیم.


بذرپاش با بیان این مطلب که باید جلوی القای ما نمی توانیم را بگیریم گفت: پس از اتفاقات هسته‌ای، متقاضیان رشته‌های هسته‌ای به کمتر از یک هشتم آمار قبلی رسیده بود و با دقت ۱۰ به توان منفی ۴ بود و این یعنی نتوانستیم جلوی القای نامیدی و ما نمی‌توانیم را بگیریم.


وی ادامه داد: کسی که در این کشور سال‌ها یک مسئول ارشد بوده است فرزندش را به سرکلاس درس نمی‌فرستد و او را به خارج از کشور اعزام می‌کند و به‌صورت مستقیم و بی‌واسطه واژه ما نمی‌توانیم را عنوان کرده است.


نماینده سابق مجلس با اشاره به رسالت اصلی رسانه ها گفت: رسانه‌ها اگر می‌خواهند زحماتشان بازی‌ای در حد روزنامه، سایت و غیره نباشد باید علیه مدعیان طعنه‌زن «ما نمی‌توانیم» فریاد بکشند و ترویج شعار ما می‌توانیم و کنار گذاشتن شعار «ما نمی‌توانیم» مهمترین وظیفه اصحاب رسانه است.
بزرگترین صدمه کشور از ناکارآمدی مدیریتی است و کشورمان در بسیاری از بخش‌ها از جمله رشد آسیب‌های اجتماعی و دردهای آن  مدیران کارآمد نداشتیم و داریم به مرز و مرحله خطر می‌رسیم.


وی با اشاره به معضلات اجتماعی جامعه گفت: یکی از این معضل‌ها رشد طلاق در جامعه اسلامی است، کاری که بسیار منفور است و برای حفظ کیان خانواده هیچ کاری نکرده‌ایم و روشن‌فکرنماهای زیادی آمدند و رفتند و هیچ کاری نکردند و با نسخه‌هایی که پیچیدند یکی از عوامل اصلی رشد آسیب‌های طلاق، اعتیاد و غیره بوده است و رسانه تنها توصیف‌گر این موضوع شده است و حرف‌های اساسی را در بالارفتن سن ازدواج، علل عدم ثبات زندگی مشترک و غیره نزده‌اند و باید در جهت رفع این معضلات هم هشدار و هم راه‌حل بدهیم.


بذرپاش افزود: مسئولان در درجه اول باید کار کنند، اما مهمتر از آن‌ها خود خانواده‌ها هستند که به عنوان اصلی‌ترین نهاد باید مانع طلاق بشوند و رسانه‌ها هم در این زمینه باید وظیفه پدر، مادر، برادر و خواهر و دیگر اعضای خانواده را گوشزد کنند.


وی در پایان گفت: ما به عنوان رسانه نقشی در جهت رفع آسیب‌ها داریم و برخی بی‌عرضه‌ها با پاک کردن صورت مسئله حواس جامعه را پرت می‌کنند و رسانه‌ها نباید تحت تاثیر القاعات غلط قرار بگیرند و باید از ارائه و القای آدرس‌های غلط جلوگیری کنند.


ارسال نظرات