خبرهای داغ:
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: بانو دباغ نقشی تاریخ ساز در پیروزی انقلاب اسلامی و صحنه‌های حساس انقلاب داشت و این مبارز انقلابی درس آموخته واقعی مکتب اهل بیت(ع) بود.
کد خبر: ۸۸۰۳۷۸۶
|
۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
بانو دباغ درس آموخته واقعی مکتب اهل بیت(ع) بود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در مراسم بزرگداشت بانوی مبارز انقلابی مرضیه دباغ که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: بانو دباغ درس آموخته مکتب حضرت زهرا (س) و نوه بزرگوار ایشان حضرت معصومه(س) بود. حضرت معصومه (س) با وجود اینکه دختری جوان بودند با عصمت و عفتی که داشتند رسالتی بزرگ را بر عهده گرفتند و با هجرت به قم زمینه‌ساز انقلاب جهانی اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) شدند و بانو دباغ نیز به تبعیت از ایشان در صحنه‌های حساس انقلاب حضوری سرنوشت‌ساز داشت.

وی با بیان اینکه زنان جامعه اسلامی برخلاف جوامع غربی باید به سلاح ایمان و تقوا مجهز باشند افزود: بانو دباغ در کنار شور و شعور مبارزه در محضر آیت‌الله شهید محمدرضا سعیدی، زانوی شاگردی زده و پس از تجهیز به سلاح فقه و تقوا به میدان مبارزه علیه حکومت طاغوت وارد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) تصریح کرد: امام خمینی(ره) و آیت‌الله شهید محمدرضا سعیدی معتقد بودند که میدان جهاد علیه طاغوت زن و مرد نمی‌شناسد و زنان هم باید چون مردان در سنگر مبارزه با طاغوت نقشی سازنده و مؤثر داشته باشند چراکه رسالت انسان‌سازی بر عهده زنان است. بانو دباغ با صداقت حتی پس از شهادت آیت‌الله سعیدی راه استاد خویش را ادامه داد و از جمله کسانی بود که به همراه حضرت آیت‌الله جوادی آملی نامه امام خمینی(ره) را به گورباچف رساند.

سعیدی خاطرنشان کرد:‌ در جامعه اسلامی زنان باید با محور تقوا و تبعیت از زنان اسوه و برجسته مانند حضرت زهرا (س) در تمام میدان‌های حضوری فعال و پرشور داشته باشند، چراکه رسالت زنان انسانی سازی و تربیت انسان‌های شایسته و معتقد است.

وی با تأکید بر اینکه زنان مؤمن با حفظ شئون اسلامی برای پیشرفت اسلام و امت اسلامی تلاش می‌کنند، ادامه داد: یک بانوی مبارز و مؤمن رضایت خداوند را الگوی راه خود قرار داده و در راه بندگی خداوند از ولی خدا و امام امت تبعیت محض دارد و همواره به دنبال روشنگری است، همان‌طور که بانو دباغ به این شکل عمل کرده و با وجود شکنجه‌های ساواک هرگز میدان را برای دشمن خالی نکرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه بانو دباغ در تمام دوران به دنبال روشنگری بود،‌ گفت: این بانوی مبارز انقلابی پس از انقلاب هم سعی کرد در عرصه‌های مختلف به روشنگری و بیدار کردن نسل جوان در مقابل توطئه‌های مختلف دشمنان اقدام کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها