فرماندار املش خبر داد:

اختصاص اعتبار برای گازرسانی به 14 روستای کوهستانی املش

فرماندار املش گفت: برای گازرسانی به 14روستای مناطق کوهستانی شهرستان املش 11 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.
کد خبر: ۸۸۰۳۷۷۳
|
۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از املش، یونس محمودی فرماندار املش گفت: برای گازرسانی به 14 روستا در مناطق کوهستانی این شهرستان 11 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که کار مطالعاتی آن به پایان رسیده و عملیات گازرسانی هم از اوایل سال آینده آغاز می شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این پروژه 1113خانوار ساکن روستاهای امام، بویه، سیاخلک، کاکرود، کلامرود، گورج، لرود، مربو، ملکوت، موسی کلایه، دیماجانکش، کجید، مطلاکوه و دیماجانکش در مناطق ییلاقی این شهرستان از فصل سرمای سال آینده از گاز شهری بجای سوخت های فسیلی بهره برداری خواهند کرد.

فرماندار املش با اشاره به بررسی فنی گازرسانی به تابستان نشین گفت: عملیات گاز رسانی به روستای شیه در مناطق کوهستانی این شهرستان که از تابستان امسال آغاز شده نزدیک به اتمام است و پیش بینی می شود دهه فجر امسال 8 خانوار ساکن این روستا بعنوان اولین روستای ییلاقی املش از نعمت گاز شهری بهره مند شوند.

محمودی ادامه داد: به جز دو روستای کوهپایه ای بیلی لنگه و تابستان نشین، تمام روستاهای پائین دست این شهرستان گازرسانی شده و ساکنان این روستاها از نعمت گاز شهری برخوردارند و کار مطالعات فنی دقیق این روستاها در دست بررسی است.

وی افزود: از مجموع 15 هزار و 700 مشترک گاز در این شهرستان 8219 مشترک در دو شهر املش و رانکوه معادل 99 و نیم درصد جمعیت ساکن این دو شهر از نعمت گاز شهری برخوردارند.

فرماندار املش خاطرنشان کرد: 7481 مشترک هم در 85 روستا دو بخش مرکزی و رانکوه از نعمت گاز شهری بهره مند هستند که  معادل 83 درصد جمعیت روستایی این شهرستان است که از این تعداد 800 خانوار ساکن 12 روستا با دو میلیارد تومان اعتبار هفته دولت امسال از نعمت گاز شهری برخوردار شدند.

فرماندار املش گفت: در حین اجرای گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار مناطق کوهستانی در سال آینده به روستاهای زیر 20 خانوار در مسیر خط انتقال گاز هم گازرسانی می شود.

ارسال نظرات