رئیس جمعیت هلال احمر بهاباد

برگزاری دوره آموزشی تخصصی نجات در آوار درشهرستان بهاباد برگزار شد

رئیس جمعیت هلال احمر بهاباد از برگزاری دوره آموزشی تخصصی نجات در آوار در شهرستان بهاباد خبرداد.
کد خبر: ۸۸۰۳۷۲۸
|
۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حسن رضاپور با بیان اینکه شهرستان بهاباد یکی از نقاط زلزلهخیز در استان یزد وحتی کشور محسوب می‌شود و در سال شاهد زلزله‌های کوچک و بزرگی بوده است، اظهار داشت: به منظور بالا بردن میزان آمادگی امدادگران و نجاتگران این شهرستان دوره آموزشی نجات در آوار با حضور 30 نفر از امدادگران و نجاتگران این شهرستان به مدت 4 روز در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهاباد برگزار شد.

رضاپور اظهارداشت : در این دوره آموزشی نجاتگران جمعیت هلال احمر بهاباد آموزشهای تئوری لازم در خصوص عوامل ایجاد آوار ، انواع آوار، جستجو ونجات در آوار و انواع تجهیزات نجات در آوار و غیره. رافرا گرفتند

وی عنوان کرد : شرکت کنندگان در این دوره با حضور در روستای خالی از سکنه جعفرآباد این آموزشها را به صورت عملی انجام و باروش کار با دستگاه زنده یاب _ بتون بر چوب بر و ست های هیدرولیک و پنو ماتیک را آشنا شدند .

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد هدف از برگزاری چنین دورههایی را پرورش نجاتگران متخصص عنوان کرد و گفت: کمک به افراد گرفتار شده در کمترین زمان و با کمترین ریسک در مانورهای امدادی هلال احمر مورد توجه است.

وی عنوان کرد : در این دوره آموزشی فرهاد انتظاری یکی از مربیان با تجربه جمعیت هلال ااحمر استان یزد در خصوص نحوه کمک به حادثه دیدگان و نجات جان مصدومان با ابزار و وسایل موجود مطالبی بیان نمود

رضاپور اظهارداشت : در پایان دوره های تخصصی آزمون پایان دوره، تست های تئوری و عملی گرفته شده و سپس گواهینامه برای شرکت کنندگان صادر می شود.



ارسال نظرات