ساوجبلاغ رتبه اول سرشماری عمومی نفوس مسکن البرز را از آن خود کرد

ذبیح الله قائمی گفت: شهرستان ساوجبلاغ در سرشماری نفوس و مسکن امسال در بین شهرستان های استان رتبه برتر را کسب کرد.
کد خبر: ۸۸۰۳۶۷۹
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،ذبیح الله قائمی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از دست اندرکاران سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: سر شماری امسال به 2 روش اینترنتی و حضوری انجام شد و ساوجبلاغ با تلاش فرماندار و سایر مدیران توانست در هر2 مورد سر آمد استان البرز باشد.

ساوجبلاغ رتبه اول سرشماری عمومی نفوس مسکن البرز را از آن خود کرد

وی بیان داشت: ساوجبلاغ در بخش اینترنتی با 56 درصد از کل جمعیت و در بخش حضوری هم با 58 درصد در مجموع با مشارکت 95 درصد توانست رتبه اول سر شماری استان البرز را از آن خود کند.

وی از نقش آموزش و پرورش ،مدیران و معلمان مدارس ،شهرداران و دهیاران در اجرای و اطلاع رسانی سر شماری دراین شهرستان تشکر کرد .

قائمی از تخصیص 90 درصد اعتبارات برای استان خبر داد و گفت این برای اولین بار است که تخصیص های ابلاغی به استان بصورت اسناد اسلامی است.

وی گفت : تغییر روند تخصیصی ها احتمال اینکه ابهاماتی برای مدیران و ذیحساب ها بوجود بیاورد به همین منظور جلسه ای ر ا در هفته آتی با حضور کارشناسان در استان بر گزار خواهیم کرد تا مسئولین مرتبط در هزینه اعتبارات به مشکلی بر خورد نکنند.

وی افزود :با شاخص های جمعیتی و استخراج نتایج سر شماری البرز می تواند حرف بیشتر و بهتری را برای کسب اعتبارات داشته باشد .

قائمی گفت : سرانه های درمانی، تخت های بیمارستانی، آب ، برق ، گاز، جاده های شهری و روستایی و بسیاری از مسائل اقتصادی و اجتماعی منوط به سرانه جمعیت است و استان با سرشماری که انجام داد با مشخص شدن نتایج حقوق خود را بهتر می تواند دریافت کند .

وی گفت :بحث بودجه یکی از مهمترین کارهایی است که به جد انجام شد و شاخص های آن مشخص شد و در زمان حاضر در سازمان برنامه و بودجه اطلاعات خوبی را از البرز دارند.

وی از برگزاری نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در هفته آتی خبر داد و گفت :این فرصت خوبی است تا اگر طرح های در ساوجبلاغ که باقی مانده و نیاز است پیگیری و مصوبه ای در این جلسه داشته باشیم تدوین و تو سط فرماندار مطرح شود .

وی در خاتمه از تخصیص اعتبارات سفر استانی ریاست جمهوری خبر داد و گفت :بااجرای این طرحها شاهد پیشرفت خوبی در خیلی از شهرها و روستاها خواهیم بود.

فرماندار ساوجبلاغ دراین نشست گفت: ما مجری سیاست های دولت هستیم و باید براساس سیاست ابلاغی کار کنیم.

ابوالقاسم پالیزگیر افزود: ما نباید کاری کنیم که مردم روستاها را ترک کنند که ایجاد اشتغال و ارائه امکانات می تواند به توسعه روستاها کمک و باعث پیشرفت جامعه و کاهش مهاجرت به شهر ها را همراه داشته باشد .

وی با قدر دانی از استاندار البرز و نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه برای قطعی شدن ساخت شهر صنعتی ماموت که بعد از 5 سال توقف عملیاتی شد افزود: با شروع بکار این شهرک شاهد تحولات بسیاری در حوزه صنعت در استان و شهرستان خواهیم بود.

وی به شهر صنعتی ساوجبلاغ هم اشاره کرد وگفت :در حالی که سیاست دولت در اجرای خصوصی سازی مورد تاکید است متاسفانه دراین خصوص پیشرفت خوبی صورت نگرفته است
فرماندار ساوجبلاغ به بیمارستان شهر جدید هشتگرد اشاره کرد و افزود: این بیمارستان از بدو تاسیس عملیات عمرانی آن آغاز شده و به بخش خصوصی واگذار شده ولی متاسفانه یک وزارت خانه مخالف اجرای روند واگذاری به بخش خصوصی است

در خاتمه از دست اندارکاران و فعالان در سرشماری ساوجبلآغ تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها